اقتصادی

قیمت دلار امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۲/ رشد قیمت ارز متوقف می‌شود؟

قیمت دلار امروز هم در کانال ۵۱ هزار تومانی نوسان دارد اما هنوز نتوانسته است به میانه این کانال برسد. برخی سیگنال‌های سیاسی بر روند افزایشی قیمت ارز اثر گذاشته است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز پنچشنبه ۲۷ مهر، در کانال ۵۱ هزار تومانی نوسان دارد. در زمان تنظیم این گزارش، معاملات بازار ارز در محدوده ۵۱ هزار و ۲۰۰ تا ۵۱ هزار و ۲۵۰ تومان در حال انجام است.

این در حالی است که بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، دیروز چهارشنبه، شروع معاملات بازار ارز با قیمت ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان بود. کف و سقف قیمت دلار نیز ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان و ۵۱ هزار و ۴۵۰ تومان به ثبت رسید. آخرین معامله غیرقانونی پشت خطی هم با قیمت ۵۱ هزار و ۲۸۰ تومان انجام شد.

امروز نیز در این کانال‌ها دلار با حدود قیمتی ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان آغاز شده و در حدود ۵۱ هزار و ۲۸۰ تا ۵۱ هزار و ۳۳۰ تومان نوسان دارد. آخرین نرخ معاملات غیرقانونی فردایی نیز ۵۱ هزار و ۳۳۰ تومان ثبت شده است.

دلار در مدت اخیر تحت تاثیر اخبار سیاسی از کانال ۴۹ هزار تومان به حدود ۵۳ هزار تومان رسید و در ادامه به کانال‌ ۵۰ هزار تومان بازگشت. در روزهای گذشته بار دیگر به کانال ۵۱ هزار تومان رفته اما هنوز نتوانسته است به میانه این کانال برسد.

پیش‌بینی‌ها از قیمت دلار

قیمت دلار، در روزهای اخیر تحت تاثیر اخبار مربوط به حفظ تحریم‌های موشکی ایران، نامه نمایندگان مجلس آمریکا برای فعال شدن مکانیزم ماشه و جلوگیری از فروش نفت ایران و تشدید درگیری‌ها بین حماس و اسرائیل، افزایش داشته است.

بر اساس معاهده برجام، محدودیت‌های تسلیحاتی و موشکی ایران باید روز چهارشنبه ۲۶ مهر (۱۸ اکتبر ۲۰۲۳) بر طرف می‌شد. اما ابتدا سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه و در ادامه آمریکا، اتحادیه اروپا و کاناد اعلام کردند که این تحریم‌ها را حفظ می‌کنند.

امروز نیز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم ۱۱ شخص، هشت نهاد و یک شناور مرتبط با چهار کشور ایران، چین، ونزوئلا و هنگ‌کنگ خبر داد. این اشخاص و نهادها در کمک به پیشرفت برنامه‌های موشکی و پهپادی ایران نقش داشتند.

آنگونه که فارس گزارش داده، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که به بهانه منقضی‌شدن محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، این تحریم‌های جدیدی را علیه تهران اعمال کرده است.

روز گذشته نیز، ۴۵ کشور به همراه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای مشترک از دیگر کشورها خواستند که تدابیر محدودکننده علیه برنامه موشکی ایران را حفظ کنند (ایسنا).

در این شرایط، امروز هم قیمت دلار در کانال ۵۱ هزار تومان نوسان دارد. البته برخی کارشناسان معتقدند که تاثیر سیگنال‌های سیاسی بر قیمت دلار معمولا موقت است و تمرکز بازارساز بر کنترل و تثبیت قیمت‌ها در بازار ارز قرار دارد. در عین حال، به اعتقاد آنها شاخص‌های اقتصادی گویای این است که اگر سرکوب قیمتی دلار از سوی دلار متوقف شود، ارز آمریکایی از پتانسیل رشد قیمت برخوردار است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا