اقتصادی

دلار ۲۸ هزار تومانی شد! / آینده دلار چه می‌شود؟

قیمت دلار در بازار آزاد امروز از ۲۷ هزار و ۷۹۰ تومان حدود ۳۰۰ تومان افزایش یافت و به ۲۸ هزار و ۱۳۶ تومان رسید. نرخ ارز در صرافی ملی ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز از ۲۷ هزار و ۷۹۰ تومان حدود ۳۰۰ تومان افزایش یافت و به ۲۸ هزار و ۱۳۶ تومان رسید. نرخ ارز در صرافی ملی ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام شد.

قیمت دلار در بازار متشکل ارز به ۲۷ هزار و ۴۲۰ تومان رسید.

سیگنال مهم برای بازار ارز

آژانس ادعا کرده بود که «ایران به مفاد توافق دو هفته پیش به طور کامل عمل نمی‌کند». در مقابل سخنگوی سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: آقای گروسی می‌داند که تفاهم صورت گرفته در قالب بیانیه مشترک، مشمول تجهیزات نظارتی (دوربین‌ها) مجتمع کرج به این دلیل که در نتیجه خرابکاری تیرماه این مجتمع همچنان تحت تحقیقات امنیتی قرار دارد، نمی‌‌شد.

تحلیل‌گران فنی عنوان می‌کنند در صورت تثبیت دلار بالای محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان، جسارت خریداران در بازار بیشتر خواهد شد و اسکناس آمریکایی به سوی کانال ۲۸ هزار تومانی خواهد رفت. دلار در سال ۱۴۰۰ تنها موفق به شکست کانال ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومانی نشده است و در صورت شکست آن، راه برای صعودی‌های بازار ارز هموارتر نیز خواهد شد. در مقابل افزایشی‌ها که انتظار بالا رفتن تنش‌های هسته‌ای را دارند، دسته دیگری از فعالان باور دارند که ایران به زودی به یک توافق هسته‌ای با طرف آمریکایی و اروپایی‌ها خواهد رسید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا