اقتصادی

قیمت دلار امروز شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ / روند افزایشی نرخ دلار

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز شنبه نهم بهمن با ۳۲۹ تومان افزایش، ۲۸,۱۰۰ تومان معامله شد. قیمت دلار در بازار آزاد نیز ۲۸,۲۲۰ تعیین شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز شنبه نهم بهمن با ۳۲۹ تومان افزایش، ۲۸,۱۰۰ تومان معامله شد. طی معاملات امروز، ۲۸,۲۸۰ تومان بیشترین قیمت و ۲۸,۰۸۱ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

قیمت دلار در بازار آزاد نیز ۲۸,۲۲۰ تعیین شد.

اخبار سیاسی موثر بر قیمت دلار امروز

اخباری که از مذاکرات وین شنیده می شود می گوید توافق هسته‌ای نزدیک است. نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات رفع تحریم ها گفت «مذاکرات به مرحله تصمیم‌گیری‌های سیاسی رسیده است.»

همچنین هماهنگ‌کننده خاورمیانه کاخ سفید اعلام کرد که «ایران و آمریکا در آستانه بازگشت به توافق هسته‌ای هستند.»

از طرف دیگر وزیر امور خارجه ایران هم گفت: «روند مذاکرات وین مثبت است و ایران می خواهد در کوتاه ترین زمان به یک توافق خوب برسد.»

هفته گذشته هم موضوع مذاکره مستقیم میان دو کشور مطرح شد و رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی، از موافقت ایران با مذاکره مستقیم با آمریکا خبر دادند مشروط به اینکه توافق خوبی در دسترس باشد.

انتظار می رفت مجموع این اخبار بتواند بر قیمت دلار اثر بگذارد و قیمت دلار را نزولی کند. اما در هفته گذشته قیمت دلار نه تنها کاهش پیدا نکرد که وارد کانال ۲۸ هزار تومان شد و حتی مرز حساس ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان را هم پشت سر گذاشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا