اقتصادی

قیمت دلار، طلا و سکه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱/ نوسان قیمت دلار و طلا در کانال جدید

قیمت‌ دلار و طلا، امروز پنجشنبه، ۱۲ خرداد ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بازار دلار، طلا و سکه، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی با اندکی افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۶۰۷۴ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر، افزایشی است و یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۴۲۴ تومان معامله می‌شود. این قیمت، نسبت به روز گذشته در همین ساعات، کمتر است.

قیمت سکه طرح جدید اکنون نیز روند افزایشی دارد و ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ثبت شده است.

قیمت سکه طرح قدیم نیز در لحظه تنظیم این خبر صعودی است و با نرخ ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و به قیمت ۱,۸۵۲٫۴۵ دلار معامله می‌شود.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین قرار داشتند.

مذاکرات هسته‌ای در ماه پایانی سال گذشته متوقف شد. دو طرف تاکید دارند بخش زیادی از توافقات انجام شده، اما چند مورد اساسی و مهم باقی مانده است. تا چندی پیش مقامات مختلف در کشورهای طرف مذاکره معتقد بودند که توافق در دسترس است. اما حالا برخی مقامات به ویژه در آمریکا نسبت به این موضوع تردیدهایی را مطرح کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات بی اساس وارده در بیانیه پایانی نشست ۱۵۲ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، صدور چنین بیانیه‌هایی را نشان از رویکرد اشتباه برخی کشورهای عضو این شورا دانست.

سعید خطیب زاده، با ارجاع به اشاره این بیانیه به موضوع هسته ای کشورمان افزود: برجام و کشورهای متعهد آن که در متن برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ به وضوح آمده و بر همین مبنا طرف‌های مذاکرات اخیر وین، نزد هر فرد آشنا به مقدمات مسائل بین‌المللی روشن است و لذا طرح درخواست‌هایی از این دست که صادرکنندگان آن به خوبی از بی‌مبنا و بلاوجه بودن آن آگاه هستند، فقط نشان‌دهنده عمق بی‌توجهی این شورا به بدیهیاتی است که نتیجه ‌ای جز بی اعتباری روزافزون برای آن ندارد و در همین ارتباط، این شورا در حالیکه به بزرگترین زرادخانه سلاحهای آمریکایی و غربی در جهان تبدیل شده، در جایگاهی قرار ندارد که در مورد برنامه موشکی و امور مرتبط با سیاست‌های نظامی و دفاع بازدارنده اظهار نظری بکند (ایسنا).

بازارها در انتظار پایان تعطیلات

اخبار مذاکرات هسته‌ای در هفته جاری، بازارها را تحت تاثیر قرار داد. اما همچنان برخی از بازارها و سرمایه‌گذاران محتاطانه عمل می‌کنند و به نظر می‌رسد که منتظر پایان تعطیلات و رسیدن ۱۶ خرداد ماه هستند. اما در این روز چه خبر است؟

۱۶ خرداد ماه نشست شورای حکام برگزار می‌شود و گویا قرار است آژانس انرژی اتمی، گزارش جدید خود در خصوص ایران را در این نشست ارائه بدهد. گزارشی که برخی آن را گزارشی منفی برای ایران می‌دانند.

دو دیدگاه درباره نشست پیش روی شورای حکام وجود دارد. برخی معتقدند ممکن است گزارش آژانس به صدور قطعنامه ضد ایرانی در این نشست منجر شود که این خبری نگران‌کننده برای بازارهاست.

اما عده دیگری می‌گویند شرایط انرژی و قیمت بالای نفت فعلا مانع اقدام جدید این شورا علیه ایران است. چراکه جنگ روسیه و اوکراین و تحریم انرژی روسیه تبعات منفی خود را با بازار انرژی جهان گذاشته و فعلا کسی خواستار تنش جدید در بازار انرژی نیست.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا