اقتصادی

قیمت دلار، طلا و سکه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱/ دلار صرافی ملی و سکه در آستانه کانال جدید

قیمت‌ دلار و طلا، امروز پنچشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بازار دلار، طلا و سکه، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی با ۶۶ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۶۸۹۲ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر، افزایشی است و یک میلیون و ۴۴۲ هزار و ۸۱۲ تومان معامله می‌شود.

قیمت سکه طرح جدید اکنون نیز روند افزایشی دارد و ۱۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان ثبت شده است. سکه هفته گذشته پیش از بازگشت به کانال ۱۴ میلیون تومانی، در سطح ۱۵ میلیون تومانی نوسان داشت.

قیمت سکه طرح قدیم در لحظه تنظیم این خبر بدون تغییر است و با نرخ ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و به قیمت ۱۸۴۹ دلار معامله می‌شود.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین قرار داشتند.

مذاکرات هسته‌ای در ماه پایانی سال گذشته متوقف شد. دو طرف تاکید دارند بخش زیادی از توافقات انجام شده، اما چند مورد اساسی و مهم باقی مانده است. تا چندی پیش مقامات مختلف در کشورهای طرف مذاکره معتقد بودند که توافق در دسترس است. اما حالا برخی مقامات به ویژه در آمریکا نسبت به این موضوع تردیدهایی را مطرح کرده‌اند.

از سوی دیگر، شب گذشته در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قطعنامه ضد ایرانی تصویب شد.

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی در مورد تاثیر این قطعنامه بر بازارها می‌گوید: در بازارهای دلار، طلا و متعاقبا مسکن، به دلیل کاهش قدرت پول ملی، می‌توانیم انتظار افزایش را داشته باشیم. در بورس به دلیل واهمه سهامداران احتمال خروج مقطعی پول از بازار سرمایه برای ورود به سایر بازارهای موازی و دارایی‌های امن‌تر وجود دارد و می‌توانیم انتظار کاهش هیجانی را داشته باشیم.

این کارشناس بازارهای مالی بیان می‌کند: این اوضاع بسیار مقطعی و کوتاه‌مدت است. پیش‌بینی می‌شود که بازارها در کوتاه‌مدت به آرامش دست پیدا کنند. اما اثرپذیری بازارهای مالی از اثرات موفقیت در گسترش روابط تجاری بین‌الملل امری اجتناب‌ناپذیر است.

سیگنال‌های مختلف برای بازار دلار، طلا و سکه

در عین حال اخبار دیگری هم وجود دارد که می‌تواند بر بازگشت آرامش به بازارها موثر باشد. از جمله اینکه جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن گفته است: مسیر مذاکرات وین از مذاکرات ایران با آژانس جدا است (ایرنا).

همچنین دادگاهی در یونان حکم قبلی درباره توقیف محموله نفت ایران توسط آمریکا را لغو کرده است (مهر).

البته خبرگزاری رویترز به استناد از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت که ایران می‌خواهد سانتریفیوژهای جدیدی را در سایت‌های هسته‌ای زیرزمینی خود نصب کند (ایسنا).

این موارد یا بر نوسانات در بازارهای دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند. همچنین کارشناسان روند صعودی انتظارات تورمی ناشی از افزایش مبلغ یارانه و اخبار گرانی کالاهای اساسی را نیز در این زمینه موثر می‌دانند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا