اقتصادی

قیمت دلار، طلا و سکه ۹ خرداد ۱۴۰۱/ سکه در آستانه ورود به کانال جدید

قیمت‌ دلار و طلا، امروز دوشنبه، نهم خرداد ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بازار دلار، طلا و سکه، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی با اندکی افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۲۵۹۳۹ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر، افزایشی است و یک میلیون و ۴۱۶ هزار تومان معامله می‌شود. این قیمت، نسبت به روز گذشته در همین ساعات، کمتر است.

قیمت سکه طرح جدید اکنون نیز روند افزایشی دارد و ۱۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان ثبت شده است.

قیمت سکه طرح قدیم نیز در لحظه تنظیم این خبر صعودی است و با نرخ ۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و به قیمت ۱۸۵۹/۹۵ دلار معامله می‌شود.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین قرار داشتند.

مذاکرات هسته‌ای در ماه پایانی سال گذشته متوقف شد. دو طرف تاکید دارند بخش زیادی از توافقات انجام شده، اما چند مورد اساسی و مهم باقی مانده است. تا چندی پیش مقامات مختلف در کشورهای طرف مذاکره معتقد بودند که توافق در دسترس است. اما حالا برخی مقامات به ویژه در آمریکا نسبت به این موضوع تردیدهایی را مطرح کرده‌اند. همچنین اخبار مربوط به توقیف نفت‌کش یونانی از سوی ایران می‌تواند در این هفته بر بازارها تاثیر بگذارد.

اما اخبار مهم اثرگذار بر بازدهی بازارها چه بودند؟

به نقل از خبرآنلاین، میخائیل اولیانوف در توئیتی نوشت: مذاکرات وین در خصوص برجام دو ماه و نیم است که متوقف شده است. به نظر می رسد آمریکا تلاش دارد تا برخی از تحریم هایی را که از سوی ترامپ بر ایران وضع شده، حفظ کند. واشنگتن نیاز دارد تا در صورتی که به عدم اشاعه سلاح های هسته ای پایبند است، نیاز دارد رویکردی سازنده تر را از خود نشان دهد.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، پیش از این نیز در توئیتی نوشت: با آقای محمدرضا غائبی، سرپرست نمایندگی دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین دیدار کردم. ما موضوعات مربوط به نشست آتی شورای حکام را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

اولیانوف در توییت جداگانه دیگری از دیدار با چه هیون شین، نماینده دائم کره جنوبی در سازمان‌های بین‌المللی در وین درباره جلسه شورای حکام سازمان ملل خبر داد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا