اقتصادی

ورود دلار به سطح ۲۷ و ۸۰۰ هزار تومانی/ صعود سکه به کانال ۱۳ میلیونی

قیمت دلار نقدی که امروز را در بازار آزاد تا حدودی کاهشی آغاز کرده بود، در ادامه افزایشی شده است. سکه نیز به کانال ۱۳ میلیون تومانی وارد شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بازار دلار، طلا و سکه، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار نقدی که امروز را تا حدودی کاهشی آغاز کرده بود، در ادامه افزایشی شده است. برخی کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار را در لحظه تنظیم این خبر ۲۷,۸۶۰ تومان اعلام کرده‌اند.

دلار فردایی نیز در این کانال‌ها، به حدود ۲۷,۹۲۰ هم رسیده است. روز گذشته، قیمت دلارتا حدودی ثابت بود. برخی کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار را بین ۲۷,۶۵۰ تا ۲۷,۷۰۰ تومان اعلام می‌کردند. دلار فردایی نیز در این کانال‌ها، در همین بازه قیمتی بود اما به تدریج افزایش یافت و به ۲۷,۸۰۰ تومان هم رسید.

امروز قیمت دلار در صرافی ملی نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۲۵۲۷۹ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه


علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و به یک میلیون و ۳۱۵ هزار و ۱۵۲ تومان رسیده است.

قیمت سکه طرح جدید اکنون روند افزاشی دارد و ۱۳ میلیون و ۲۰ هزار تومان ثبت شده است.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم در لحظه تنظیم این خبر صعودی است و با نرخ ۱۲ میلیون و هزار ۹۰۰ تومان معامله می‌شود.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و به قیمت ۱,۹۴۷٫۵۷ دلار معامله می‌شود.

آخرین اخبار از مذاکرات وین


یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است. به نظر می‌رسد افرایش انتشار اخبار تردیدآمیز در این زمینه قیمت‌ها را در بازارهای مالی افزایشی کرده است. آخرین اخبار مذاکرات چه می‌گویند؟

رییس‌جمهور: در مذاکرات هسته‌ای حتی یک گام عقب‌نشینی نمی‌کنیم


رئیس‌جمهور با بیان اینکه شهدای هسته‌ای پرچمداران دورانی مهم از تاریخ کشور هستند، گفت: دشمن به خوبی می‌داند ایران به هیچ وجه به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست و فقط از استقلال و قدرتمند شدن ملت ایران هراس دارد. دولت وظیفه خود می‌داند که در مذاکرات حتی یک گام از حقوق ملت عقب‌نشینی نکند.

سیدابراهیم رئیسی، افزود: دشمنان به خوبی می‌دانند که سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ندارد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بیش از ۱۵ بار در گزارش‌های خود تایید کرده که هیچ تخلفی در فعالیت‌های هسته‌ای ایران دیده نشده است.

او با بیان اینکه اراده جمهوری اسلامی ایران آن است که از حق مسلم ملت بزرگ ایران با تمام وجود دفاع کند، اظهار داشت: هرگز اجازه نخواهیم داد سلطه‌گران به حقوق مسلم ملت ایران کوچکترین دست‌درازی کرده یا فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران را دچار کندی یا توقف کنند و مسیر دستیابی روزافزون به دستاوردها و توانمندی‌های صلح آمیز هسته‌ای با قدرت و قوت ادامه خواهد یافت.

امیرعبداللهیان: ایران روی خطوط قرمز خود ایستاده و خواهد ایستاد


وزیر امور خارجه گفت: ایران روی خطوط قرمز خود ایستاده و خواهد ایستاد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز در نشستی افزود: ما در دستگاه دیپلماسی آمادگی داریم برای تقویت توان شرکتهای دانش بنیان و صادرات محصولاتشان برای صادرات و اشتغال آفرینی کمک کنیم. حتما دنبال این هستیم تحریمها از میان برداشته شود ولی عزتمندانه و پایدار و تاکید آقای رئیسی این است که نگاه ها نباید معطوف به وین باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: ما با سه کشور اروپایی در میاحث فنی به نتایجی رسیدیم. به صراحت به طرف آمریکایی گفتیم سنگ اندازی نکنید.

وزیر خارجه گفت: مسیر دیپلماسی همچنان باز است. سه کشور اروپایی و چین و روسیه انتقاداتی به زیاده خواهی آمریکا دارند.

وی تصریح کرد: همچنان برای رسیدن به توافق عزتمند، خوب و پایدار مسیر دیپلماسی را ادامه می دهیم (فارس).

مذاکره مسکو با تهران در وین


سناتور جمهوریخواه آمریکایی، گفت: جو بایدن از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواسته است که از طرف آمریکا مذاکره کند و روسیه هم اکنون در وین در حال مذاکره با ایران است.

تد کروز سناتور جمهوری‌خواه تگزاس، همسو با دیگر سناتورهای جمهوری خواه که از هرگونه توافق با ایران در هراس هستند، اظهار کرد دولت جو بایدن عمدا به کنگره در مورد جزئیات مذاکرات با ایران توضیح نمی‌دهد.

در مصاحبه با رسانه سعودی ایران اینترنشنال مدعی شد دلیل اینکه دولت آمریکا نمی‌خواهد جزئیات این مذاکرات آشکار شود این است که نتیجه این مذاکرات یک توافق وحشتناک برای آمریکا است.

وی افزود: جو بایدن از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواسته است که از طرف آمریکا مذاکره کند و روسیه هم اکنون در وین در حال مذاکره با ایران است.

این سناتور جمهوری خواه مدعی شد: روسیه و ایران دشمن ما هستند و تنها چیزی که دو کشور می‌توانند در مورد آن توافق کنند، سیاست‌هایی است که امنیت آمریکا را به خطر می‌اندازد.

کروز ادعا کرد: این توافق یک اشتباه فاجعه بار است و به همین دلیل است که دولت بایدن به شدت تلاش می‌کند تا جزئیات آن را از اعضای کنگره پنهان کند.

این سناتور آمریکایی همچنین درباره گزینه‌های دولت آمریکا در صورت شکست مذاکرات، گفت: آن‌ها باید به سیاست فشار حداکثری [دونالد ترامپ] بازگردند. دولت آمریکا باید ایران را تحریم کرده و این تحریم‌ها را اجرا کند (ایرنا).

واشنگتن پست: دولت بایدن قصد ندارد سپاه را از این فهرست حذف کند
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با بیان اینکه دولت آمریکا از مذاکره با ایران کناره گیری نمی‌کند، نوشت: کشورهای اروپایی از آمریکا خواسته‌اند تا راه حلی پیدا کند که توافق هسته‌ای با ایران حفظ شود.

این رسانه آمریکایی مدعی شد: تقاضای ایران از آمریکا برای خارج کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست موسوم به سازمان‌های تروریستی خارجی به اصلی‌ترین مانع در مقابل توافق با ایران تبدیل شده است اما دولت بایدن قصد ندارد سپاه را از این فهرست حذف کند.

قیمت‌ها در بازارهای دلار، طلا و سکه تحت تاثیر اخبار مختلف نوساناتی دارد. در مورد طلا و سکه، افزایش قیمت اونس نیز تاثیرگذار است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا