اقتصادی

قیمت دلار ۲۹ آذر ۱۴۰۲ / قیمت دلار حواله ۳۹ هزار تومانی شد

قیمت دلار روز گذشته در بازار پشت خطی پس از دو ماه و نیم به کریدور ۴۰ هزار تومانی برگشت، اما قیمت حواله دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به کانال بالاتر راه یافت. در حال حاضر دلار دولتی و بازار آزاد با اختلاف قیمتی ۱۰ هزار تومانی از یکدیگر مبادله می‌شوند.

به گزارش روند بازار، قیمت دلار در معاملات روز گذشته با کاهش ۲۰۰ تومانی به کف کریدو ۵۰ هزار تومانی برگشت. این اسکناس در معاملات پشت خطی و پس از بسته شدن بازارها، به قیمت ۴۹ هزار تومان نیز رسید. دیروز معاملات بازار ارز رمق چندانی نداشت و بازارهای همسایه نیز با برگشت به کریدور ۴۰ هزار تومانی از کاهش قیمت دلار در تهران حمایت کردند.

رکود بازارها و بی‌پولی روزهای پایانی ماه، روند کاهشی در بازار ارز را تقویت کرده است، این در حالی است که تسویه حساب ارزی تجار نیز که هر سال در مقطع فعلی، افزایش تقاضا برای دلار را در پی‌دارد نیز نتوانست روند قیمت دلار را افزایش دهد.

کارشناسان اقتصادی با استناد به افزایش قیمت کالاهای اساسی، مصرفی، لوازم خانگی، لوازم الکترونیک و خودرو معتقدند دلار از رشد قیمت سایر بازارها جا مانده و در حصار سیاست‌گذار گرفتار شده است.

گفتنی است روز گذشته قیمت دلار در بازارهای همسایه روند کاهشی داشت. قیمت دلار هرات کاهش۱۲۰ تومانی داشت و با قیمت ۴۹ هزار و ۶۷۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه نیز با افت ۱۰۰ تومانی برای لحظاتی به کریدور ۴۰ هزار تومانی برگشت، اما در نهایت در کف کانال ۵۰ هزار تومانی معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته سه‌شنبه ۲۸ آذر، در مرکز مبادله ارز و طلای ایران اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۹۶۳ تومان عرضه شد و ۱۲۵ تومان رشد داشت. دلار حواله نیز با افزایش ۱۱۴ تومانی یک پله صعود کرد و با رقم ۳۹ هزار و ۵۷ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

دیروز اسکناس یورو با رقم ۵۴ هزار و ۹۵۵ تومان معامله شد و تغییر قیمت نداشت. قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با رشد ۱۳۹ تومانی با رقم ۴۶ هزار و ۹۱۰ تومان عرضه شد. یوروی حواله نیز ۱۳۴ تومان رشد داشت و با رقم ۴۲ هزار و ۶۴۵ تومان قیمت‌گذاری شد.

روز سه‌شنبه درهم امارات با کاهش ۵۰ تومانی روی قیمت ۱۳ هزار و ۷۴۰ تومان ایستاد. در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، حواله درهم با رشد ۳۱ تومانی با رقم ۱۰ هزار و ۶۳۵ تومان عرضه شد؛ اسکناس درهم نیز با قیمت ۱۱ هزار و ۶۹۸ تومان عرضه و ۳۴ تومان گران شد.

منبع: تجارت‌نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا