اقتصادی

قیمت دلار ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / مرکز مبادله ارز به کما رفت!

قیمت دلار در هفته جاری همواره در کانال ۴۹ هزار تومانی با ضربان‌های افزایشی و کاهشی ۲۰۰ تومانی نوسان داشت. برخی اخبار منتشر شده در خصوص تحریک اتحادیه اروپا برای تحریم مجدد ایران در روزهای آتی می‌تواند به نفع افزایشی‌های بازار تمام شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار در پایان معاملات روز دوشنبه ۱۰ مهر، با نوسان افزایشی و با قیمت ۴۹ هزار و ۵۵۰ تا ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد.

قوی‌ترین سیگنال روزهای اخیر برای بازارهای مالی موضوع افت شدید قیمت طلای جهانی بود که به اعتقاد معامله‌گران، برخلاف عرف بازارها بر روند قیمت دلار اثر گذاشت و بالانس بازار طلا و سکه با بازار دلار را بر هم زد.

دوشنبه شب و پس از بسته شدن بازارها اخباری مبنی بر افزایش تحریم‌ها به پیشنهاد رئیس جمهوری اوکراین مطرح شد.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا که روز دوشنبه برای نشان دادن حمایت از اوکراین به کی‌یف، پایتخت این کشور سفر کرده بودند، با پیشنهاد ولودیمیر زلنسکی، مبنی بر گسترش تحریم‌ها علیه ایران در زمینه صنایع حساس، از جمله واردات تجهیزات و مواد شیمیایی مواجه شدند.

این در حالی است که تحریم‌های سازمان ملل متحد برای ایران طبق توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، ماه آینده میلادی منقضی خواهد شد و سناتورهای آمریکایی قصد دارند با تحت فشار قرار دادن تروئیکای اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) این تحریم‌ها را تمدید کنند. بنابراین موضوع اخبار مربوط به پیشنهاد زلنسکی می‌تواند به‌عنوان بازوی محرک تمدید تحریم‌های مذکور عمل کند. بنابراین باید دید سیاست‌گذار برای عدم تاثیرپذیری بازارهای مالی نسبت به اخبار مذکور چه راهکاری را در پیش خواهد گرفت.

با این وجود معامله‌گران برای روزهای باقیمانده از هفته جاری، دلار را در محدوده ۴۹ هزار تومانی پیش‌بینی می‌کنند.

قیمت نرخ‌های مختلف

از بعد از ظهر یکشنبه ۹ مهر قیمت انواع ارزها در سایت بازار متشکل ارزی درج نمی‌شود. توجه به این نکته ضروری است که هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در خصوص قیمت، طی مدت یادشده انجام نشده و قیمت‌های قبلی نیز از روی سایت پاک شده است. از همین رو تجارت‌نیوز آخرین قیمت‌های اعلامی که ظهر یکشنبه از سوی سایت بازار متشکل ارزی درج شده را منتشر می‌کند. در آخرین قیمت‌گذاری، اسکناس دلار از سوی سایت مذکور با رقم ۴۱ هزار و ۱۹۶ تومان عرضه شد. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۴۵۱ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز دوشنبه اسکناس یورو با رقم ۵۲ هزار و ۱۱۵ تومان معامله شد و کاهش نزدیک به ۵۰ تومانی داشت. آخرین قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی رقم ۴۳ هزار و ۶۱۳ تومان و یوروی حواله نیز رقم ۳۹ هزار و ۶۴۸ تومان بود.

در آخرین معامله روز دوشنبه درهم امارات نیز با رقم ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله و اسکناس درهم به ترتیب با رقم ۱۰ هزار و ۱۹۷ و۱۱ هزار و ۲۱۸ تومان اعلام شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا