اقتصادی

سیگنال وزیر کره جنوبی به بازار ارز / آخرین قیمت دلار پیش از ۱۵ دی

نرخ دلار دیروز با روند نزولی همراه بود. قیمت دلار بار دیگر به کانال ۲۸ هزار تومان برگشت. یکی از عوامل افت قیمت دلار حضور معاون وزیر خارجه کره جنوبی در وین بود.

به گزارش روندبازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار روز چهارشنبه با روند نزولی همراه بود. قیمت دلار به کانال ۲۸ هزار تومان برگشت.

قیمت دلار بازار متشکل ارزی

در بازار متشکل هم در ابتدای معاملات چهارشنبه قیمت دلار ۳۳ تومان نسبت به روز گذشته بالا رفت و کانال ۲۶ هزار تومان را که روز سه شنبه از دست داده بود را پس گرفت. قیمت دلار در ادامه روز توان مقاومت نداشت و بار دیگر به کانال ۲۵ هزار تومان برگشت. قیمت دلار در انتهای معاملات نقدی بازار متشکل دیروز ۲۵ هزار و ۸۰۷ تومان بود.

سیگنال کاهش قیمت دلار برای درهم

قیمت درهم از روز گذشته به زیر مرز ۸ هزار تومان رفته است. درهم امروز با سیگنال کاهشی قیمت دلار دیگر توانی برای پس گرفتن مرز یاد شده نداشت و به عقب نشینی روز گذشته ادامه داد.

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت درهم امروز ۹۰ تومان از عصر روز گذشته پایین تر بود و با ۷ هزار و ۸۶۰ تومان معامله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳٫۶۷۳) عدد ۲۸ هزارو ۸۶۹ تومان به دست می‌آمد.

خبری که بازار دلار را بهم ریخت

آزادسازی منابع مسدودی ایران، رفع تحریم‌ها و مذاکرات حول برجام از جمله اخبار مهم برای اقتصاد ایران هستند که بازار ارز اولین واکنش خود را آن‌ها نشان می‌دهد.

چوی جانگ کان ، معاون وزیر خارجه کره جنوبی به وین سفر کرده است و براساس بیانیه وزرت امور خارجه این کشور؛ هدف از اعزام هیأت دیپلماتیک این کشور به وین؛ مذاکره درباره حل‌وفصل موضوع آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی است. شنیده ها حاکی از این است که این مقام ارشد وزارت خارجه کره جنوبی فردا پنجشنبه با علی باقری، رئیس هیات مذاکره کننده کشورمان دیدار می‌کند.

ردپای کره جنوبی در بازار ارز تهران

روز سه‌شنبه خبری درباره مساله دارایی‌های مسدود شده ایران در کره‌جنوبی منتشر شد که توجه معامله گران بازار ارز را به خود جلب کرد. در این خبر آمده بود .معاون وزیر خارجه کره جنوبی برای دیدار و رایزنی با اعضای برجام و ایالات متحده، ساعاتی پیش عازم پایتخت وین شد.

خبرگزاری «یونهاپ» خبر داد؛ این سفر به‌منظور حل مسئله دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی است.بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی، مجموعاً به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سال ۲۰۱۸ و به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا