سیاسی

قیمت رای هر ایرانی چقدر است؟

امروز چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران برگزار می‌شود.

به گزارش روند بازار، هیأت وزیران به‌منظور برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری چهاردهم مبلغ هزار و پانصد و پنجاه میلیارد تومان از محل منابع بند (م) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در اختیار وزارت کشور و شورای نگهبان قرار داده است .

 بروزترین و تازه ترین آمار موجود، آمار واجدین شرایط رای در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری سخن است که در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار گردید و بر اساس آن، تعداد واجدین شرایط رای (یعنی متولدین ۱۱ اسفند سال ۱۳۸۴ به قبل)، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر اعلام گردید که شامل آقایان ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ نفر و خانم‌ها ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر بود.

بر این اساس بررسی‌ها نشان از آن دارد که با توجه به جمعیت واجد شرایط و هزینه‌ی تعیین شده برای برگزاری انتخابات، برای هر رای که به صندوق ریخته شود یا نشود ، کمی بیشتر از ۲۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 این بدان معناست که بابت هر برگه‌ی رای هر ایرانی واجد شرایط شرکت در انتخابات، در این محاسبات بیست و پنج هزار تومان هزینه شده است.  

هزینه های تبلیغات تلویزیونی نامزدها و حضورشان در مناظره ها در اینجا به حساب نیامده است

منبع
اقتصاد ۱۰۰

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا