اقتصادی

قیمت روبل، شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

قیمت روبل امروز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ نوساناتی دارد. تورم در روسیه در روزهای اخیر و در پی تهاجم این کشور به اوکراین، رکورد زده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، قیمت روبل امروز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ نوساناتی دارد. نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۲۳۱ تومان است. بیشترین قیمت روز هم ۲۳۳ و پایین‌ترین قیمت آن ۲۲۵ تومان بوده.

همچنین متوسط قیمت ارز ملی روسیه در سایت کانون صرافان ایران، ۲۶۰ تومان اعلام شده است.

اما بانک مرکزی قیمت روبل را افزایشی و ۳۴ تومان اعلام کرده.

نرخ تورم روسیه رکورد زد


در روزهای اخیر، نرخ تورم روسیه رکورد زده است.

تورم قیمت مصرف‌کننده در روسیه که طی ماه‌ها شتاب گرفته است، در ماه فوریه به بالاترین حد خود طی شش سال اخیر رسید.

نرخ تورم سالانه ۹.۱۵ درصدی که در ماه گذشته توسط رستات روسیه ثبت شد اولین باری بود که از ژانویه ۲۰۱۶ تاکنون از ۹ درصد گذشت. قیمت مواد غذایی تقریبا ۱۱.۵ درصد به صورت سالانه افزایش یافته است.

تحریم‌های غرب احتمالا قیمت بسیاری از کالاها را حتی بالاتر می‌برد؛ به‌ویژه که روبل روسیه از ابتدای سال حدود ۴۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است و هر کالایی را که روسیه وارد کند برای مصرف‌کنندگان گران‌تر تمام خواهد شد.

کاهش شدید ارزش روبل


روبل، این روزها تحت تاثیر جنگ حال خوشی ندارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد ارزش روبل روسیه از سال ۲۰۱۴ و آغاز تحریم‌های غربی روند نزولی خود را آغاز کرده اما در محدوده‌ای نسبتا مشخص به ثبات رسیده بود. حمله روسیه به اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه، باعث شد ارزش این ارز نسبت به دلار کاهش شدیدی را تجربه کند که نتیجه آن ضعف اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم خواهد بود (اکوایران).

روز چهارشنبه، نهم مارس ارزش برابری دلار آمریکا در مقابل روبل روسیه در بازار معاملات مسکو حدود ۱۵ درصد افزایش یافت و بهای آن به نزدیک ۱۲۰ روبل رسید. روند نزولی ارزش روبل در روزهای گذشته اندکی نوسان داشت اما سقوط آن همچنان ادامه دارد. تحریم بانک مرکزی روسیه و موسسه‌های مالی و بانک‌های بزرگ این کشور توسط کشورهای غربی، تلاش‌ها برای مقابله با سقوط ارزش روبل را به ناکامی کشانده است (انتخاب).

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا