اقتصادی

قیمت زعفران ۵ مرداد ۱۴۰۲

نایب رئیس شورای ملی زعفران حداقل قیمت هر کیلو زعفران دسته را ۳۳ میلیون و حداکثر قیمت زعفران سوپرنگین را ۴۶ میلیون تومان اعلام کرد.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای غلامرضا میری از افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت طلای سرخ خبر داد و گفت: حداقل قیمت کنونی هرکیلو زعفران ۳۳ میلیون تومان و حداکثر آن ۴۶ میلیون تومان است.

به گفته او، رشد صادرات زعفران و کاهش عرضه نسبت به تقاضا در ماه های پایانی به فصل برداشت منجر به افزایش قیمت زعفران در بازار شده است.

میری با بیان اینکه کشت زعفران از اواخر اردیبهشت و نیمه خرداد آغاز و تا آبان ادامه دارد، گفت: با توجه به آنکه کشت زعفران زیر زمین است، از این رو نمی توان برآورد دقیقی راجع به تولید زعفران داشت.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: از مجموع ۴۰۰ تن زعفران تولیدی ۸۰ تا ۸۵ درصد به بازارهای هدف صادر و مابقی در داخل مصرف می شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا