اقتصادی

قیمت سهام عرضه اولیه صندوق «دارا یکم» تعیین شد

معاون امور بانکی و بیمه وزیر اقتصاد، جزئیات قیمت سهام سه بانک و دو بیمه دولتی در عرضه اولیه صندوق «دارا یکم» را تشریح کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از  خبرنگار مهر، عباس معمارزاده در نشست خبری تشریح عرضه سهام سه بانک و دو بیمه از طریق ای‌تی‌اف در خرداد ماه امسال گفت: مردم تا ۳۱ اردیبهشت مهلت خرید دارند؛ ضمن اینکه سقف سرمایه‌گذاری هر نفر با هر کد ملی دو میلیون تومان است.

وی ادامه داد: تفاوت روش عرضه سهام به صورت ای‌تی‌اف با عرضه به صورت بلوکی یا سهام خرد، این است که همه مردم ایران بتوانند سهام این شرکت‌های دولتی را خریداری کنند.

به گفته معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، ۱۷ درصد سهام بانک ملت، ۱۶.۵ درصد سهام بانک تجارت و سهام بیمه اتکایی امین و بیمه البرز در این ای‌تی‌اف عرضه می‌شود که به قیمت متوسط ۳۰ روز قبل از فراخوان که ۱۳ اردیبهشت بود، با ۲۰ درصد تخفیف عرضه می‌کنیم.

معمارزاده افزود: قیمت هر سهم به بانک تجارت در این عرضه ۱۰۴ تومان است؛ درحالی‌که قیمت هر سهم بانک تجارت روز گذشته در بازار سرمایه ۲۰۶ تومان بود.

وی تصریح کرد: هر سهم بانک صادرات در این عرضه ۱۰۷ تومان است؛ در حالی که قیمت دیروز هر سهم بانک صادرات در بورس ۲۱۲ تومان بوده است.

معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: قیمت هر سهم بانک ملت ۱,۰۴۵ تومان تعیین شده؛ در حالی که قیمت هر سهم روز گذشته این بانک، ۲,۰۹۵ تومان بود.

وی گفت: بیمه البرز نیز که هر سهم آن ۷۶۵ تومان در نظر گرفته شده و از طریق این صندوق عرضه می‌شود، قیمت هر سهم آن در بازار سرمایه ۱,۱۶۸ تومان روز گذشته کشف قیمت شد.

معمارزاده بیان کرد: قیمت هر سهم بیمه اتکایی امین ۷۹۳ تومان تعیین شده درحالی‌که در بازار سرمایه روز گذشته ۸۹۰ تومان به فروش رسید.

وی با تکذیب اینکه دولت به دنبال رفع کسری بودجه با استفاده از عرضه سهام شرکت‌های دولتی است، گفت: اگر قرار بود دولت کسری بودجه را تأمین کند، اقدام به عرضه بلوکی سهام می‌کرد.

معاون امور بانکی و بیمه وزیر اقتصاد تأکید کرد: ارزش کل سهام‌های صندوق به قیمت روز گذشته بازار سرمایه ۳۲ هزار میلیارد تومان است درحالی‌که ما با این عرضه تنها ۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد خواهیم داشت.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، قیمت هر یونیت سرمایه‌گذاری این صندوق ۱۰ هزار تومان است که در آن نسبتی از سهام بانک‌های ملت، صادرات و تجارت و بیمه‌های البرز و اتکایی امین لحاظ شده است ضمن اینکه دارندگان کد بورسی می‌توانند با نماد «دارا یکم» این سهام را بخرند ولی در حال حاضر نیازی به داشتن کد بورسی برای خرید این سهام نیست.

خبرنگار: برهان محمودی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا