اقتصادی

قیمت سکه امروز ۱۸ دی / قیمت سکه امروز کاهش یافت

قیمت سکه در بازار امروز شنبه ۱۸ دی با کاهش همراه بود. قیمت سکه در ظهر امروز در اتحادیه طلا تهران ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان اعلام شد.

به گزارش روندبازار، قیمت سکه در بازار امروز با روند نزولی همراه بود. قیمت سکه در سایت اتحادیه طلا تهران ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید.

قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ثبت شد. همچنین قیمت نیم سکه شش میلیون و ۶۵۰ هزار تومان اعلام شد.

قیمت ربع سکه امروز شنبه سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ثبت شد.

خرید سکه از طلافروشی تخلف است؟

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد برخی از فروشندگان سکه از ارائه فاکتور فروش خودداری می‌کنند. برخی‌ دیگر هم به مشتریان سکه‌هایی می‌فروشند که کارت آنها با نام مغازه سنخیت ندارد.

هر چند در ماه‌های گذشته فروش سکه‌های تقلبی در بازار خبر ساز شده بود و فعالان بازار نسبت به خرید و فروش سکه هشدار داده بودند اما برخی فروشندگان همچنان طبق قانون عمل نمی‌کنند.

فروش سکه بدون صدور فاکتور خلاف قانون است. دبیر اتحادیه طلای تهران در این مورد گفت: فروشندگانی که بابت فروش سکه فاکتور صادر نمی‌کنند، متخلف هستند. البته در سال‎های گذشته هم برخی طلافروشان بابت فروش طلاهای زیر یک گرم فاکتور صادر نمی‌کردند. این در حالی است که طبق قانون اتاق اصناف عدم صدور فاکتور خلاف قانون است.

نادر بذرافشان توضیح داد: از این پس فروشندگان برای فروش اقلام بیش از ۱۰ هزار تومان خود باید فاکتور صادر کنند. هدف از صدور فاکتور هم این است که فروشندگان جزئیات فروش کالای خود را در فاکتور قید کنند تا در آینده منجر به چالش جدید برای خریدار یا فروشنده نشود.

از طلافروشی‌ها سکه نخرید

او ادامه داد: مردم برای خرید سکه حتما باید به واحدهای صنفی فروش سکه که دارای مجوز از اتحادیه طلا هستند، مراجعه کنند. این در حالی است که برخی مردم سکه را از طلافروشی‌ها می‌خرند.

منبع: تجارت‌نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا