اقتصادی

قیمت سکه ۱۳۰ هزار تومان کاهش یافت

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر اعلام کرد که روند کاهشی در بازار طلا و سکه ادامه دارد و هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نسبت به دیروز با حدود ۱۳۰ هزار تومان کاهش قیمت مواجه شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر اعلام کرد : قیمت طلا و سکه امروز نیز روند کاهشی خود را ادامه داد به گونه‌ای که قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار با کاهش حدوداً ۱۰۰ هزار تومانی به یک میلیون و ۷۷۰ هزار تومان رسید و هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با حدود ۱۳۰ هزار تومان کاهش قیمت ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

وی با بیان اینکه هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار امروز ۴۱۰ هزار تومان معامله شده است، افزود: هر سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، هر عدد نیم سکه دو میلیون و ۴۲۵ هزار تومان و هر عدد ربع سکه نیز یک میلیون و ۶۲۵ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

محمد ولی ادامه داد: هم‌اکنون سکه گرمی نیز قیمتی معادل ۹۹۰ هزار تومان در بازار دارد و اگرچه نمی‌توان به صورت دقیق آینده بازار طلا و سکه را پیش‌بینی کرد اما به نظر می‌رسد که اگر بازار به ثبات برسد نه تنها خریداران و فروشندگان می‌توانند راحت‌تر برای معامله تصمیم‌گیری کنند بلکه جلوی دلالی‌ها گرفته می‌شود و دیگر برای سودجویان خرید و فروش سکه نفعی ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر اعلام کرد: سیاستی که هم‌اکنون در بازار ارزی اعمال می‌شود ناشی از نگاه مثبتی است که مسؤولان اقتصادی دولت و بانک مرکزی دارند و همه تلاش‌هایشان این است که بتوانند در بازار آرامش ایجاد کنند و این آرامش در بازار نسبتاً مشاهده می‌شود و امیدواریم کاهش قیمتها ادامه پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا