اقتصادی

قیمت سیمان امروز ۲۷ بهمن ۱۴۰۰/ قیمت دستوری سیمان حذف شد؟

قیمت سیمان، امروز ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در بورس کالا کیلویی ۵۳۳ تومان ماند. این کالا در بازار آزاد هم از پاکتی ۴۵ هزار تومان تا پاکتی ۵۰ هزار تومان، عرضه می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت سیمان در آخرین روزهای این هفته هم ثابت ماند. هر کیلو سیمان امروز، ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰، با قیمت ۵۳۳ تومان در بورس کالا به فروش می‌رسد.

با همین حساب، قیمت هر پاکت سیمان در بورس کالا، ۲۶ هزار و ۶۵۰ تومان عرضه می‌شود. هر پاکت سیمان، ۵۰ کیلو سیمان دارد.

اخبار مرتبط

قیمت هر پاکت سیمان امروز، ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰، در بازار آزاد از ۴۵ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان است و میزان قیمت سیمان در این بازه، بستگی به شرکت تولیدکننده سیمان، محل قرارگیری کارخانه و نوع سیمان دارد.

قیمت سیمان ثابت مانده اما قطع برق و گاز صنایع، فشار زیادی به واحدهای تولیدی تحمیل کرده است. عبدالرضا شیخان دبیر انجمن سیمان به تجارت‌نیوز گفته بود: به ما اطلاع داده بودن قرار است گاز واحدهای سیمانی از اواسط آذر ماه قطع شود و به جای آن، مازوت در اختیار ما قرار می‌گیرد.

البته او به کارشکنی‌های دولت هم گریزی می‌زند و می‌گوید که دولت قرار بوده کرایه حمل مازوت تا در کارخانه‌ها را تقبل کند اما حالا از انجام این کار سر باز زده و هزینه تمام‌شده تولید سیمان را بسیار بالا برده است. کرایه حمل مازوت تا کارخانه از قیمت خود مازوت گران‌تر می‌شود.

به جز این، برق واحدهای صنعتی بدون اطلاع قبلی و اوایل دی ماه قطع شد. مصطفی رجبی مشهدی وعده داده بود که قطعی برق صنایع از ۱۲ بهمن رفع می‌شود اما بنا بر پیگری‌های تجارت‌نیوز، چنین نشده است.

این مسائل به همراه قیمت‌گذاری دستوری سیمان باعث شده بود تولیدکنندگان سیمان بسیار بی‌انگیزه شوند اما نادر غفاری، یکی دیگر از اعضای انجمن سیمان دو روز پیش به تجارت‌نیوز گفت که خوشبختانه دیگر فشار وجود ندارد. با توجه به جلساتی که برگزار شد دولت قیمت‌های دستوری را حذف کرد.

حالا باید در بورس کالا ادامه ماجرا را تماشا کرد و دید آیا دولت واقعا دست از دخالت در قیمت‌گذاری سیمان بر می‌دارد یا نه.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا