اقتصادی

شانه تخم مرغ ۵۵ هزار تومان شد؟

قیمت هر شانه تخم مرغ در حالی به بیش از ۵۰ هزارتومان رسید که تا چند روز قبل ۳۰ هزار تومان بود و وزارت صمت قیمت مصوب را ۴۳ تا ۴۵ هزارتومان اعلام کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، گرانی‌ها در کشور همچنان بیداد می‌کند و آه از نهاد مردم درآورده است. قیمت‌ها روزانه و حتی در مواردی ساعتی تعیین می‌شوند.

پس از اینکه قیمت یک شانه تخم‌مرغ به بیش از ۵۵ هزارتومان افزایش می‌یابد، دستگاه متولی به عنوان ناجی و حامی مصرف‌کننده، دستور واردات را صادر و قیمت مصوب را ۴۳ تا ۴۵ هزارتومان اعلام می‌کند! در حالیکه تا چند روز قبل قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ هزارتومان بود.

قیمت ۵۰ هزار تومانی برای شانه معمولی و ۳۰ عددی تخم مرغ است و تخم مرغ های بسته‌بندی شده دارای مارک قیمت بالاتری دارند. برای مثال در سایت های فروش مواد غذایی، قیمت امروز بسته‌ ۳۰ عددی تخم‌مرغ ۶۴ هزار تومان و قیمت بسته ۲۰ عددی ۴۶ هزار تومان درج شده است.

این قبیل اقدامات و برگزاری جلسات هماهنگی اقتصادی در بالاترین سطح و با این خروجی که «وزارت صمت و جهاد کشاورزی باید کاری برای جلوگیری از گرانی‌ها بکند»، نسخه پوچی است که فقط از روی ناچاری و برای بستن دهان مردم صادر می‌شود و نتیجه‌اش نیز همین افزایش لجام‌ گسیخته‌ای است که امروز در جامعه با آن مواجه هستیم.

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا