اقتصادی

قیمت شاهین صفر و کارکرده در بازار آزاد + جدول قیمت شهریور ماه ۱۴۰۲

بازار خودرو  همچنان در حالت رکود بسر می‌برد. این رکود را از یک سو می‌توان حاصل افزایش قیمت‌های پی در پی خودروسازان برای جبران ضرر و زیان خودرو و خارج شدن خودرو از حد توان خرید مردم دانست و حالا یک خودرو اقتصادی و خالی از آپشن به یک خودرو لوکس و دور از دسترس تبدیل شده است. از سوی دیگر مشکل عدم عرضه توسط خودروسازان است که بازار را خالی از خودرو کرده و عمده خریداران و مصرف کنندگان نیز به تبع این موضوع خرید خود را به آینده نامعلوم موکول کرده اند.

به گزارش روند بازار، در حال حاضر شاهین سایپا به عنوان پرچمدار محصولات این شرکت در کانال نیم میلیارد تومان قرار دارد و با عدم عرضه از سوی شرکت مواجه است و تحویل خودرو از سوی سایپا با تاخیر فراوان صورت می‌گیرد که این موضوع باعث حفظ بازه قیمتی این خودرو در این کانال شده است.

انتظار می‌رود موضوع عدم عرضه خودرو شاهین با یک مجوز افزایش قیمت کارخانه ای از سوی شورای رقابت حل و دعوتنامه با قیمت جدید به سوی خریداران روانه شود.

شاهین با قیمت حدود نیم میلیارد تومان در حال حاضر اصلا ارزش نداشته و پیشنهاد می‌شود مصرف کنندگان در صورت اضطرار از خودروهای کم کارکرد موجود در بازار خرید کنند. این عدم خرید خودرو صفر می‌تواند به کاهش قیمت خودرو کمک نموده و دلالان بازار به سمت کاهش قیمت سوق دهد.

جدول قیمت شاهین صفر و کارکرده در بازار آزاد شهریورماه ۱۴۰۲

برندمدلرنگکارکردقیمت (تومان)
شاهین۱۴۰۱سفیدصفر۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین۱۴۰۱سفیدصفر۵۴۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین۱۴۰۱سفیدصفر۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین۱۴۰۲سفیدصفر۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین (سانروف دار)۱۴۰۲سفیدصفر۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین(بدون سانروف)۱۴۰۲سفیدصفر۵۳۹٬۰۰۰٬۰۰۰
شاهین۱۴۰۲سفید۱۰,۰۰۰۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین۱۴۰۲نقره ای۴۳,۰۰۰۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین۱۴۰۰سفید۲۷,۰۰۰۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰

به نقل از: خودرو‌بانک

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا