اقتصادی

قیمت شکر افزایش یافت؟

دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: با اتخاذ سیاست ممنوعیت واردات در زمان برداشت، قیمت هرکیلو شکر درب کارخانه به ۲۰ تا ۲۲ هزارتومان رسیده است.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای غلامحسین بهمنی گفت: قیمت کنونی هرکیلو شکر درب کارخانه به ۲۰ تا ۲۲ هزارتومان رسیده است.

او سیاست گذاری نادرست در خصوص ممنوعیت واردات از اوایل مهرماه به بهانه حمایت از تولید داخل را علت اصلی نوسان قیمت شکر اعلام کرد و افزود: با توجه به آنکه ممنوعیت واردات و صادرات عامل اصلی ایجاد بحران در بازار شکر است، بنابراین دولت از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه و دخالت در اقتصاد باید پرهیز کند.

بهمنی ادامه داد: بنابر آمار سالانه یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن شکر در داخل تولید و کسری ۸۰۰ هزارتن تا یک میلیون تن از طریق واردات تامین می شود‌.

دبیرانجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: تا قبل از ممنوعیت واردات، قیمت شکر تابع عرضه و تقاضا بود که متاسفانه دخالت دولت در قیمت گذاری بازار را دچار چالش کرد.

او گفت: با افزایش تقاضا در پیک مصرف همچون ماه رمضان و ۶ ماهه نخست سال احتمال افزایش قیمت شکر در صورت عدم واردات وجود دارد‌.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا