اقتصادی

قیمت طلای جهانی پس از اوج‌گیری دوباره ترمز کشید

قیمت طلا در ساعات اولیه امروز پنجشنبه ثابت بود زیرا معامله‌گران منتظر داده‌های کلیدی تورم‌ایالات متحده بودند که می‌تواند بر مسیر سیاست‌گذاری فدرال رزرو تأثیر بگذارد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۱۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۶ درصد افزایش به ۱۸۸۲ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار آمریکا نیز با ۰.۳۲ درصد افزایش به ۱۸۸۳ دلار و ۵۰ سنت رسید.

تمرکز سرمایه‌گذاران بر گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده باقی می ماند. روزنامه نیویورک تایمز روز چهارشنبه گزارش داد سوزان کالینز، رئیس بانک فدرال رزرو بوستون گفت که تمایل دارد نرخ بهره را در نشست سیاست‌گذاری آتی بانک مرکزی یک چهارم درصد افزایش دهد.

اگرچه طلا به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود اما افزایش نرخ‌ها هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد. بانک بارکلیز اعلام کرد که با اشاره به کاهش فعالیت در بخش تولید، رکود خفیفی را در ایالات‌متحده از سه ماهه دوم مشاهده می‌کند و تا فصل چهارم ادامه دارد.

بر اساس گزارش رویترز، پابلو هرناندز دی کوس، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا روز چهارشنبه گفت: بانک مرکزی اروپا انتظار دارد در نشست‌های آتی به افزایش نرخ‌های بهره به میزان قابل‌توجهی با سرعتی پایدار ادامه دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۳.۴۴ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۰۶۹ دلار و ۴۷ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۷۷۲ دلار و ۴۸ سنت رسید.

خبرنگار: محبوبه محمدآبادی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا