اقتصادی

قیمت طلا امروز شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز شنبه یک میلیون و ۳۰۱ هزار تومان اعلام شد. قیمت اونس جهانی طلا نیز ۱۸۳۰ دلار ثبت شد.

به گزارش روندبازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت اونس جهانی طلا امروز شنبه ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ در بالاترین نرخ ۱۸۳۰ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۸۲۸ دلار اعلام شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۳۰۱ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۹۸ ثبت شده است.

قیمت طلا و آخرین تغییرات قیمت

مسیر مردد آتی طلا


اونس طلا روز جمعه اندکی افزایش یافت و در سطح ۱۸۲۰دلار مورد معامله قرار گرفت. طلای جهانی هفته گذشته را با ۵۸/ ۰‌درصد عملکرد مثبت پشت سر گذاشت. این فلز با وجود فشارها و محرک‌‌‌های مختلف قیمت همچون نرخ بهره اوراق خزانه آمریکا و روند بهبود و شیوع ویروس کرونا و انواع آن، رشد ۵۱/ ۲‌درصد ماهانه را در کارنامه خود ثبت کرد.

با وجود این رشد قیمت، طلا در مسیر ثبت بزرگ‌ترین کاهش سالانه خود در شش سال اخیر تحت‌تاثیر بهبود دورنمای اقتصادی و تقاضای کمتر برای این فلز ارزشمند به عنوان دارایی‌‌‌ امن قرار دارد. گفته می‌شود طلا ذخیره پایدار ثروت بوده و اغلب به عنوان پوششی در برابر نوسانات سهام یا قیمت مصرف‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین هنگام افزایش نرخ‌ تمایل دارد با جایگزین‌‌‌های جذاب‌‌‌تری مانند اوراق قرضه دولتی مبارزه کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا