اقتصادی

نوسانات بازار جهانی طلا/ محدوده تعادلی طلای داخلی چه قیمتی است؟

روز گذشته در ساعات پایانی معاملات قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۶۰۵ تومان اعلام شد. با نوسانات اخیر طلا که تاکنون تحت تاثیر روند صعودی دلار و سردرگمی انس جهانی بوده است، برای این فلز گرانبهای داخلی چه آینده‌ای می‌توان پیش‌بینی کرد و محدوده قیمتی تعادلی آن چه رقمی است؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹ روز گذشته، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود.

در بازار روز دوشنبه قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۶۰۵ تومان اعلام شد.

اخبار مرتبط

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومان تعیین شد.

قیمت جهانی طلا نیز در کانال ۱۸۰۰ دلاری در نوسان است. در روزهای گذشته نرخ اونس در آستانه ورود به کانال ۱۹۰۰ دلاری نیز قرار گرفت اما عقب‌نشینی کرد.

وضعیت قیمت‌ها در بازار طلا

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی بیان کرد: محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای طلای ۱۸ عیار محدوده مهمی است.

دیبا در مورد محدوده تعادلی توضیح داد: از دیدگاه تعادلی نیز یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان برای طلا یک منطقه تعادلی ویژه است. بیشتر و یا کمتر از این رقم می‌تواند حالتی باشد که سرمایه‌گذاران تصمیماتی بگیرند.

او درمور انس جهانی طلا نیز گفت: در بازار طلای جهانی نیز فعلا قیمت گرفتار سطح مهم ۱۹۳۰ دلار است. به ‌نظر می‌رسد این قیمت تا مدت‌ها شکسته نمی‌شود. البته اینکه سیاست‌های فدرال رزرو نیز در این ماه کماکان با افزایش موافق باشد یا خیر هم بی‌تاثیر نیست.

دیبا ادامه داد: انس جهانی امکان دیدن قیمت ۱۹۴۰ دلار را هم دارد. بعد باید مشاهده کرد می‌تواند تا ۱۸۰۶ دلار نیز پایین بیاید یا خیر.

این کارشناس در مورد طلای داخلی گفت: نشانه‌های حرکتی صعودی شدید دیده نمی‌شود. برای طلای۱۸ عیار سقف یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را می‌توان در شرایط خاص درنظر گرفت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا