اقتصادی

قیمت طلای ۱۸ عیار کاهش یافت

قیمت اونس جهانی طلا ظهر امروز یکشنبه به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی طبق همان نرخ قبلی ۱۷۹۷ دلار اعلام شد. قیمت طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۲۰۳ هزار تومان ثبت شد.

به گزارش روندبازار، قیمت اونس جهانی طلا امروز یکشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی ثابت ماند و در بالاترین نرخ ۱۷۹۷ و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۹۴ دلار اعلام شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۲۰۳ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۰۲ هزار تومان ثبت شده است.

قیمت طلا در بازار آزاد 19 دی ماه 1400

عقب‌نشینی طلا به کانال ۱۷۰۰

بنا بر گزارش دنیای اقتصاد، طلای جهانی در هفته‌‌‌ای که گذشت، با افت ۸۴/ ۱درصدی مجددا به زیر مرز ۱۸۰۰ دلار در هر اونس نزول کرد. پس از آنکه آمارها نشان داد، رشد اشتغال در آمریکا کمتر از حد انتظار بوده است، قیمت طلا روز جمعه اندکی افزایش داشت.

با توجه به سیگنال ارسالی فدرال‌رزرو در مورد افزایش نرخ بهره، فلز زرد در مسیر ثبت افت هفتگی قرار گرفت. گزارش دولت آمریکا نشان داد بخش غیرکشاورزی اقتصاد این کشور در ماه گذشته، ۱۹۹هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده که کمتر از پیش‌بینی ۴۰۰هزار نفری تحلیلگران بود.

فعالان بازار جهانی پیش‌بینی می‌کنند، در صورت افزایش نرخ بهره هدف از سوی فد، هزینه فرصت نگه‌‌‌داری طلا افزایش خواهد یافت و سبب کاهش تقاضا و قیمت طلا خواهد شد؛ موضوعی که به نظر می‌رسد از اکنون معامله‌‌‌گران به پیشواز آن رفته‌‌‌اند.

منبع: تجارت‌نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا