اقتصادی

قیمت طلا ثابت ماند/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۲/۲۴

درحالی که طی معاملات جهانی قیمت اونس طلا با کاهش ۱۵.۷۰ درصدی همراه بود اما در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸ عیار کمتر از ۰٫۵ درصد نوسان داشت.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین حد خود در بیش از یک هفته گذشته رسید زیرا بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده در آستانه افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو افزایش یافت و امیدواری‌ها برای پیشرفت در مذاکرات روسیه و اوکراین باعث تضعیف بیشتر جذابیت پناهگاه امن این فلز گرانبها شد.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با کاهش ۱۵.۷۰ درصدی همراه بود و به ۱۹۳۵ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به ۱۹۷۴ دلار و ۱۰ سنت رسیده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۸۰ درصد کاهش به ۱۹۳۶ دلار و ۶۰ سنت رسید و روز گذشته با ۰.۸۵ درصد کاهش، به ۱۹۷۵ دلار و ۴۰ سنت رسید. این به‌روزرسانی قیمت طلا در ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه صبح به وقت شرقی است و امروز نیز همچنان روند کاهشی را در پیش گرفته است.

بازدهی خزانه داری ایالات‌متحده در روز دوشنبه به بالاترین حد در دو سال و نیم گذشته رسید، در حالی که انتظار می‌رود روز چهارشنبه فدرال رزرو اولین افزایش نرخ بهره در سه سال اخیر را داشته باشد تا بتواند تورم فزاینده‌ای را که نشانه‌ای از کاهش نشان نمی‌دهد را مهار کند.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا که هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد، بسیار حساس است. به گزارش رویترز، پالادیوم پس از کاهش بیش از ۱۵ درصدی در جلسه قبل به دلیل کاهش ترس از عرضه، با یک درصد کاهش به ۲۳۶۳.۰۶ دلار در هر اونس رسید.

هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۴.۹۲ دلار رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۰۲۹.۱۶ دلار رسید.

قیمت دلار در بازار امروز


قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۴ اسفند تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۶ هزار و ۳۷۳ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۹۲۱ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۶۷۳ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز


قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۶۱۱ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۴۰ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۷۶۱ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز


طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۲۸ هزار ۵۸۳ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا