اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۱۰ دی ۱۴۰۲ / طلا کاهشی و سکه افزایشی شد

قیمت طلا و سکه در بازار امروز روند یکسانی ندارند. در حالی که طلای ۱۸ عیار و مثقال طلا، کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند، قطعات سکه افزایشی هستند. امروز دلار و انس روند نزولی دارند.

به گزارش روند بازار، امروز یکشنبه ۱۰ دی، قیمت طلا و سکه راه جداگانه‌ای را طی می‌کنند. طلای ۱۸ عیار همچنان در نیمه کانال دو میلیون تومانی معامله می‌شود اما نسبت به روز گذشته روند نزولی دارد و مثقال طلا نیز کاهش قیمت را تجربه کرده است.

در عین حال قیمت سکه تمام و قطعات سکه افزایشی است. البته سکه بهار آزادی نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، کاهش قیمت دارد اما در مقایسه با روز گذشته همین ساعات، روند قیمتی آن صعودی است.

امروز قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی روند نزولی دارد. انس نیز با وجود تعطیلی بازارهای جهانی، بر اساس اعلام برخی منابع کاهش قیمت را تجربه کرده و با ۰.۲ درصد افت به حدود ۲,۰۶۲.۹ رسیده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با حدود هفت هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، دو میلیون و ۵۰۸ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، هر گرم طلای ۱۸ عیار، حدود دو میلیون و ۵۱۵ هزار تومان قیمت داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر ۲۹ میلیون و ۷۴۹ هزار تومان است؛ هزار تومان بیشتر از آخرین معاملات روز گذشته. دیروز در همین ساعات، سکه امامی ۲۹ میلیون و ۷۴۶ هزار تومان معامله می‌شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی اما با ۲۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، ۲۶ میلیون و ۳۱۰ تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود ۲۶ میلیون و ۱۹۰ تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۱۲۰ هزار تومان افزایش، به پنج میلیون و ۲۷۷ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود ۲۳ هزار تومان افزایش، امروز به حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه و طلا 10 دی 1402

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در دومین روز هفته، نیم سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، نیم سکه ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت داشت.حباب نیم سکه نیز با حدود ۶۷ هزار تومان افزایش، روی سه میلیون و ۴۶۵ هزار تومان ایستاده است.

امروز ربع سکه بدون تغییر نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان داد و ستد می‌شود. دیروز در همین ساعات نیز، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود ۵۸ هزار تومان افزایش، به چهار میلیون و ۵۰۵ هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی با ۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، ربع سکه پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه نیز با حدود ۵۳ هزار تومان افزایش، در حدود دو میلیون و ۹۲۷ هزار تومان است.

اما هر مثقال طلا با حدود ۳۶ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۵۸ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۸۹۶ هزار تومان داد و ستد می‌شد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه در ماه‌های اخیر در برخی روزها روند متفاوتی را تجربه کرده‌اند و امروز نیز همین وضعیت تکرار شده. نوسانات نرخ دلار در بازار داخلی و همچنین قیمت انس جهانی در کنار تداوم رکود در بازار طلا، بر قیمت‌ها اثر گذار است. در عین حال، بازارساز نیز با کنترل قیمت ارز، بر نرخ طلا و سکه نیز تاثیر می‌گذارد.

معامله‌گران بازار فلز زرد همچنان بازار طلا را بی‌رمق و رکودی می‌دانند. آنها معتقدند این موضوع، واحدهای تولیدی طلا را در شرایط نامطلوبی قرار داده است. معامله‌گران این رکود را ادامه‌دار می‌دانند و می‌گویند با این وجود مردم نباید منتظر کاهش قیمت باشند، چراکه احتمال افت قیمت با توجه به ثبات چند ماهه اخیر کم است.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا