اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ / تقاضای سکه صعودی شد

قیمت طلا و سکه امروز در دو روند متفاوت از یکدیگر بازگشایی شدند. سکه با رشد قیمت دلار همراه شد اما قیمت طلا نزولی شد. در آخرین روز هفته فاکتورهای تعیین قیمت، در بازار طلا صعودی بود و رشد تقاضا، حباب سکه را افزایشی کرد.

به گزارش روند بازار، قیمت طلا و سکه امروز در روند نامتوازنی بازگشایی شد. طلا نزولی شد و سکه روند افزایشی داشت. روز گذشته نیز برخلاف روند امروز طلا صعودی و قیمت سکه کاهشی بود. معامله‌گران رشد قیمت روز جاری در بازار سکه را متاثر از رشد قیمت دلار می‌دانند. برخی فعالان بازارهای مالی حمله پهپادی مقاومت اسلامی به بندر حیفا در شمال فلسطین اشغالی را دلیل افزایش قیمت دلار و متعاقب آن رشد قیمت سکه عنوان می‌کنند.

قیمت سکه و طلا 12 بهمن 1402

رشد ریسک‌های سیاسی، تقاضا را افزایش داد

مقاومت اسلامی عراق سحرگاه روز پنجشنبه از حمله پهپادی به بندر حیفا در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد و تاکید کرد: «تخریب مواضع دشمن را ادامه می‌دهد.» همین موضوع ریسک‌های سیاسی در منطقه را بار دیگر افزایش داده و روند تقاضا از عرضه پیشی گرفته است.

علاوه بر آن پایان چهارمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارزی ایران باعث آزاد شدن وجه الضمان‌های این حراج و سرازیر شدن پول به بازارهای مالی شده است.

گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش افزایش پنج دلاری دارد و با رقم ۲۰۴۱ دلاری در حال معامله است.

بیشترین افزایش قیمت سهم سکه بهار شد

سکه امامی امروز پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ با افزایش ۱۰۷ هزار تومانی به قیمت ۳۳ میلیون و ۶۰۴ هزار تومان رسیده است. سکه‌ بهار با ۳۰۰ هزار تومان رشد، بیشترین مقدار افزایش قیمت را در قطعات سکه دارد و روی رقم ۳۱ میلیون و ۵۳۰ هزار تومانی ایستاده است.

گفتنی است نیم‌سکه، ربع‌ سکه صبح امروز با رشد ۵۰ هزار تومانی بازگشایی شدند. این قطعات به ترتیب با رقم ۱۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در حال معامله هستند. امروز سکه گرمی تنها قطعه‌ای بود که تغییر قیمت نداشت و با همان رقم ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومانی روز گذشته معامله می‌شود.

قیمت طلا در شروع معاملات امروز کاهشی بازگشایی شد. اما در لحظه نگارش این گزارش هر مثقال طلای ۱۸ عیار کاهش ۵۶ هزار تومانی دارد و با رقم ۱۲ میلیون ۷۳۸ هزار تومانی در حال معامله است. هر گرم طلای ۱۸ عیار کاهش ۱۲ هزار تومانی دارد و روی رقم دو میلیون و ۹۴۱ هزار تومانی ایستاده است. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم دو میلیون و ۹۰۲ هزار تومانی در حال معامله است.

در لحظه نگارش این گزارش حباب سکه روند افزایشی دارد و با قیمت سکه همراه است. حباب سکه‌‌ امامی ۲۱۴ هزار تومان، سکه‌ بهار ۳۹۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۹۹ هزار تومان، ربع سکه ۷۴ هزار تومان و سکه گرمی ۱۲ هزار تومان افزایش دارد.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا