اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / سکه امامی آماده صعود به کانال بالاتر شد

قیمت طلا و سکه امروز با افزایش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. روند صعودی بازار طلا در زمان بسته بودن بازارهای جهانی و تحت تاثیر افزایش ۶۰۰ تومانی قیمت دلار رخ داد.

به گزارش روند بازار، قیمت طلا و سکه روز یکشنبه با افزایش قیمت دلار همراه و در روند صعودی بازگشایی شد. افزایش ۶۰۰ تومانی قیمت دلار و صعود به کانال پایانی کریدور پنجم در حالی اتفاق افتاد که معامله‌گران، احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در نشست دوره‌ای شورای حکام را می‌دادند.

گفتنی‌ست قیمت اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۲۳۲۷ دلاری قرار دارد.

به اعتقاد فعالان بازار فلز زرد قیمت طلا و سکه در چارچوب مشخصی گرفتار شده و مدام در این محدوده نوسان دارد. آنها با اشاره به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری، معتقدند بازار طلا نیز از رونق خواهد افتاد و در انتظار نتیجه انتخابات و اینکه رئیس جمهوری آینده چه رویکردی نسبت به اقتصاد و بازارهای مالی دارد، خواهند ماند.

قیمت نقره ۱۰۰ تومان افزایش یافت

قیمت اونس نقره امروز روی رقم ۳۰ دلار و ۴۱ سنتی ثابت است و به دلیل تعطیلات پایانی هفته تغییر قیمت ندارد. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با رقم ۵۷ هزار و ۶۳۰ تومانی در حال معامله است و نسبت به روز گذشته افزایش نزدیک به ۱۰۰ تومانی دارد.

قیمت سکه گرمی فریز شد

قیمت سکه امامی امروز یکشنبه ۱۳ خرداد با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی، روی رقم ۴۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی در حال معامله است. سکه‌ بهار با افزایش ۳۷۵ هزار تومانی روی رقم ۳۷ میلیون و ۶۹۰ هزار تومانی ایستاده است.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه و ربع سکه با رشد ۳۰۰ هزار تومانی به ترتیب روی قیمت ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی و ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی در حال معامله است. سکه گرمی همچنان بدون تغییر و با قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله می‌شود.

طلا پابه‌پای سکه گران شد

قیمت طلا در لحظه نگارش این گزارش، افزایشی است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۶۵ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۶۱۱ هزار تومانی در حال معامله است. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۴۰ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۷۳ هزار تومانی ایستاده است. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۲۸ هزار تومانی در حال معامله است.

حباب سکه امروز در تمام قطعات، غیر از سکه گرمی کاهشی است. حباب سکه امامی ۷۳ هزار تومان، سکه بهار ۵۳ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۲۴ هزار تومان و ربع سکه ۲۱۴ هزار تومان افزایشی شد. حباب سکه گرمی ۴۳ هزار تومان کاهش دارد.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا