اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / طلا در چرت بهاری سکه ارزان شد

قیمت طلا امروز با کاهش اونس جهانی طلا همراه شد و قیمت سکه نیز در بسیاری از قطعات، تغییری نکرد. معامله‌گران، تقاضا در این بازار را کاهشی می‌دانند.

به گزارش روند بازار، قیمت طلا و سکه امروز روند متوازنی نداشت. قیمت طلا کاهشی شد و سکه امامی تنها قطعه‌ای بود که کاهش محدودی داشت. روند قیمت سایر قطعات سکه نیز رنج شد. با وجود اینکه در لحظه نگارش این گزارش، قیمت اونس جهانی طلا افزایش نزدیک به ۶ دلاری دارد اما در تعطیلی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، طلای جهانی کاهش قابل توجهی داشت و همین موضوع امروز روند قیمت طلا را کاهش داد.

معامله‌گران، بازار طلا را رکودی می‌دانند و معتقدند بازار انتظاری ارز بر روند تقاضا در بازار فلز زرد اثر گذاشته است. گفتنی‌ست قیمت اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۲۳۳۲ دلاری قرار دارد.

قیمت طلا و سکه امروز ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / طلا در چرت بهاری سکه ارزان شد

قیمت نقره در آستانه ورود به کانال ۵۶ هزار تومانی قرار گرفت

قیمت اونس نقره امروز روی رقم ۲۹ دلار و ۵۵ سنتی قرار گرفته است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ نیز در بازار داخلی به رقم ۵۵ هزار و ۹۴۰ تومانی رسیده است.

راه سکه‌های امامی و بهار جدا شد

قیمت سکه امامی امروز چهارشنبه ۱۶ خرداد با کاهش ۱۳۷ هزار تومانی روی رقم ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی قرار گرفته است. سکه‌ بهار با افزایش ۱۰ هزار تومانی با رقم ۳۷ میلیون و ۷۳۰ هزار تومانی در حال معامله است.

گفتنی است نیم‌‌‌سکه، ربع سکه و سکه گرمی امروز بدون تغییر و با قیمت روز یکشنبه در حال معامله است. نیم‌سکه روی قیمت ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی و ربع سکه با رقم ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی در حال معامله است. سکه گرمی همچنان بدون تغییر و با قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله می‌شود.

قیمت طلای ۱۸ عیار کاهشی شد

قیمت طلا در لحظه نگارش این گزارش کاهشی است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۲۴۳ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۴۶۰ هزار تومانی در حال معامله است. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۵۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۳۸ هزار تومانی ایستاده است. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۲۹۳ هزار تومانی در حال معامله است.

حباب سکه امروز در تمام قطعات افزایشی است. حباب سکه امامی ۲۶۰ هزار تومان، سکه بهار ۴۰۳ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۰۷ هزار تومان، ربع سکه ۹۹ هزار تومان و سکه گرمی ۵۰ هزار تومان افزایش دارد.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا