اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / بازار طلا با تکیه بر اونس جهانی ریزشی شد

قیمت طلا و سکه در شروع سومین هفته خرداد با کاهش ارزش بازگشایی شد. روند نزولی بازار طلا برخلاف رشد محدود قیمت دلار اتفاق افتاد. معامله‌گران افت بیش از ۷۰ دلاری طلای جهانی را دلیل روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا می‌دانند.

به گزارش روند بازار، قیمت طلا و سکه امروز با کاهش ارزش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. روند نزولی قیمت در بازار فلز زرد متاثر از افت بیش از ۷۰ دلاری اونس جهانی طلا در روزهای پنجشنبه و جمعه و در زمان بسته بودن بازارهای داخلی اتفاق افتاد.

قیمت دلار در اولین روز هفته افزایش محدود ۵۰۰ تومانی دارد و بازیگر فعالی در تعیین قیمت بازار طلا در داخل نیست.

قیمت طلا و سکه شنبه 19 خرداد 1403

قیمت اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۲۲۹۴ دلاری در حال معامله است و افزایش پنج دلاری دارد. اونس نقره نیز روی رقم ۲۹ دلاری ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با رقم ۵۵ هزار و ۷۱۰ تومانی در حال معامله است و افزایش ۶۴۰ تومانی دارد.

سکه گرمی کانال هفت میلیونی را از دست داد

قیمت سکه امامی امروز شنبه ۱۹ خرداد با کاهش ۳۱۳ هزار تومانی روی رقم ۴۰ میلیون و ۵۹۶ هزار تومانی در حال معامله است. سکه‌ بهار با کاهش ۲۹۵ هزار تومانی روی رقم ۳۷ میلیون و ۴۹۵ هزار تومانی در حال معامله است.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه و ربع سکه هر یک کاهش ۳۰۰ هزار تومانی دارد. نیم‌سکه روی قیمت ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی و ربع سکه با رقم ۱۵ میلیون تومانی در حال معامله است. سکه گرمی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی کانال هفت میلیون تومانی را از دست داد و با رقم ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی در حال معامله است.

حباب سکه ناتراز شد

قیمت طلا در لحظه نگارش این گزارش کاهش دارد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۱۸۴ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۳۹۹ هزار تومانی در حال معامله است. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۴۶ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۲۴ هزار تومانی ایستاده است. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۲۸۰ هزار تومانی در حال معامله است.

حباب سکه امروز روند متوازنی ندارد. حباب سکه امامی ۲۹۸ هزار تومان، سکه بهار ۲۴۴ هزار تومان افزایش دارد. حباب نیم‌سکه ۱۳ هزار تومان، ربع سکه ۱۵۶ هزار تومان و سکه گرمی ۲۹ هزار تومان کاهش دارد.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا