اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / تداوم روند کاهشی در بازار

قیمت طلا و سکه امروز روند کاهشی دارد و سکه امامی در کانال ۲۸ میلیون تومانی، از مرز کانال ۲۹ میلیون تومانی فاصله گرفته است. امروز دلار نیز روند کاهشی دارد و به کانال ۴۹ هزار تومانی رفته اما انس افزایشی است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز دوشنبه ۲۹ آبان، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه بر خلاف روزهای گذشته روند یکسانی دارند. قیمت طلا کاهشی است و در آستانه ورود به سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی است. قیمت سکه تمام و قطعات سکه نیز روند کاهشی را تجربه می‌کند.

امروز قیمت دلار در روندی کاهشی به یک کانال پایین‌تر رفته است. انس جهانی اما با بازگشایی بازارهای جهانی روند صعودی دارد.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با حدود ۱۶ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، دو میلیون و ۴۰۸ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات طلای ۱۸ عیار، حدود دو میلیون و ۴۳۱ هزار تومان قیمت داشت.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی و ۲۸ میلیون و ۶۴۷ هزار تومان است؛ حدود ۱۵۲ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز گذشته. دیروز سکه در همین ساعات، ۲۸ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان معامله می‌شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز، با سه هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، حدود ۲۵ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود ۲۵ میلیون و ۶۱۳ هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۲۸۲ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود ۳۳ هزار تومان افزایش، امروز به حدود یک میلیون و ۹۸۲ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه و طلا copy

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در سومین روز هفته، نیم سکه با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات نیم سکه ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب نیم سکه نیز با حدود ۱۳ هزار تومان کاهش، روی سه میلیون و ۳۵۶ هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. دیروز در همین ساعات ربع سکه ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با ۲۵ هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و ۲۰۷ هزار تومان رسیده.

در این میان، سکه گرمی با پنج هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۶۹۵ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات سکه گرمی ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت داشت. اما حباب این سکه با هفت هزار تومان افزایش، دو میلیون و ۸۱۸ هزار تومان است.

اما هر مثقال طلا با ۷۴ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۲۲ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان معامله می‌شد.

افزایش قیمت انس

قیمت جهانی طلا، امروز بر خلاف روزهای پیش از تعطیلی هفتگی بازار، روند صعودی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۰.۳۶ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز نیز قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایشی است. اونس اکنون، به حدود ۱,۹۷۸.۴۵ دلار رسیده، این به معنای رشد حدود ۰.۱۷ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

امروز پس از مدتی قیمت طلا و سکه با یکدیگر و با بازار دلار همگرا شده و همگی در حال طی کردن روند کاهشی هستند. هر چند فشار افزایشی‌ها دلار فردایی را دوباره به سطح ۵۰ هزار تومان بازگردانده است.

تلاش بازارساز این روزها بر کنترل و تثبیت قیمت‌ها قرار دارد. در بازار طلا، علاوه بر این رکود هم ادامه‌دار شده است.

در همین راستا محمد کشتی‌آرا فعال بازار طلا و جواهر با اشاره به ثبات نسبی در بازار فلز زرد به تجارت‌نیوز گفت: «با توجه به کاهش قیمت دلار، افت محدودی در قیمت طلا و سکه شاهد بودیم و هیجانات کاذب از بازار خارج شده است.» وی در خصوص اثر افزایشی انس جهانی طلا در روزهای پایانی هفته گذشته بر بازار داخلی گفت: « طبیعتا با افزایش قیمت انس جهانی، باید قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نیز افزایشی می‌شد اما به دلیل کاهش نرخ ارز چنین اتفاقی رخ نداد.»

این فعال اقتصادی، آینده قیمت طلا و سکه را غیرقابل پیش‌بینی عنوان کرد و گفت: «با توجه شرایط موجود سیاسی امکان پیش‌بینی بازار وجود ندارد؛ باید منتظر باشیم ببینیم چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا