اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۲۹ آذر ۱۴۰۲ / ورود سکه امامی به کانال ۲۸ میلیون تومانی

قیمت طلا و سکه امروز روند متفاوتی دارد. طلا افزایشی است اما سکه روند کاهشی دارد و سکه امامی به کانال پایین‌تر رفته است. امروز دلار روند کاهشی دارد و انس افزایشی است.

به گزارش روند بازار، امروز چهارشنبه ۲۹ آذر، تا لحظه تنظیم این خبر طلا و سکه مانند روز گذشته رفتار متفاوتی دارد. قیمت طلا و مثقال طلا افزایشی. قیمت سکه امامی و بهار آزادی اما روند نزولی دارد به گونه‌ای که سکه امامی وارد کانال ۲۸ میلیون تومانی شده است. قطعات سکه نیز نزولی هستند و نیم سکه و ربع سکه به کف کانال نزدیک شده‌اند.

همچنین قیمت دلار امروز روند کاهشی دارد وارد کانال ۴۹ هزار تومانی شده اما انس امروز اندکی افزایش قیمت را تجربه کرده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با سه هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، دو میلیون و ۴۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، هر گرم طلای ۱۸ عیار، حدود دو میلیون و ۴۴۸ هزار تومان قیمت داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی و ۲۸ میلیون و ۹۴۸ هزار تومان است؛ حدود هزار تومان کمتر از آخرین معاملات روز گذشته. دیروز در همین ساعات، سکه امامی، ۲۹ میلیون و ۹۸ هزار تومان معامله می‌شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز با ۱۰۷ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، حدود ۲۵ میلیون و ۵۰۶ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود ۲۵ میلیون و ۶۹۸ هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۱۱۳ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به چهار میلیون و ۹۶۹ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود ۹۵ هزار تومان افزایش، امروز به حدود یک میلیون و ۵۲۵ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در پنجمین روز هفته، نیم سکه با ۱۶۵ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، نیم سکه ۱۵ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان قیمت داشت.حباب نیم سکه نیز با حدود ۱۱۸ هزار تومان کاهش، روی سه میلیون و ۲۵۰ هزار تومان ایستاده است.

اما امروز ربع سکه، با ۲۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. دیروز در همین ساعات، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود ۸۰ هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و ۲۹۵ هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی نیز با ۱۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معمالات روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، ربع سکه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه نیز با حدود ۱۳۷ هزار تومان کاهش، در حدود دو میلیون و ۶۹۷ هزار تومان است.

هر مثقال طلا اما با حدود پنج هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و۶۴۱ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۶۰۲ هزار تومان داد و ستد می‌شد.

افزایش قیمت انس

قیمت جهانی طلا، این هفته روند الاکلنگی داشته و امروز بر خلاف روز گذشته اندکی افزایشی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۲.۰۹ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز نیز قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایشی است. اونس اکنون، به حدود ۲,۰۴۱.۷۱ دلار رسیده، این به معنای رشد حدود ۰.۰۳ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

در شرایطی که رکود در بازار طلا ادامه دارد و دلار هم وارد کانال ۴۹ هزار تومانی شده است، افزایش اندک قیمت انس تاثیری روی قیمت سکه نگذاشته است. با وجود این، در روزهای اخیر طلا و سکه روند یکسانی را تجربه نکرده‌اند و امروز هم طلا بر خلاف سکه تمام و قطعات سکه، روند افزایشی ندارد؛ هر چند تغییرات چندان شدید نیست.

در همین راستا محمد کشتی‌آرا کارشناس بازار طلا و جواهر با اشاره به افزایش قیمت انس جهانی طلا طی امروز و دو روز گذشته به تجارت‌نیوز گفت: «با وجود اینکه قیمت انس جهانی طلا تحت تاثیر اخبار اقتصادی بین‌المللی افزایشی است اما کاهش قیمت ارز مانع افزایش قیمت طلا و سکه شده است.»

وی با اشاره به شرایط رکودی بازارهای داخلی اظهار داشت: «با توجه به شرایط رکودی بازارها و وضعیت اقتصادی مردم سرمایه‌گذاری در بازار طلا به حداقل رسیده است.»

منبع: تجارت‌نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا