اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۲ دی ۱۴۰۲ / تداوم روند افزایشی در بازار

قیمت طلا و سکه امروز روند افزایشی دارد و سکه بهار آزادی نیز که روز گذشته راه خود را جدا کرده و کاهشی بود، امروز افزایش قیمت را تجربه کرده است. همچنین دلار و انس هم روند صعودی دارند.

به گزارش روند بازار، امروز شنبه ۲ دی، تا لحظه تنظیم این خبر طلا و سکه افزایشی است. قیمت طلا به حدود دو میلیون و ۴۸۵ هزار تومان رسیده است. قیمت سکه تمام، قطعات سکه و مثقال طلا نیز افزایشی است. روز پنجشنبه نیز بازار روند افزایشی داشت. همچنین روز گذشته با وجود تعطیلی رسمی بازار، بر اساس اعلام برخی منابع، طلا و سکه به غیر از سکه بهار آزادی، افزایش قیمت را تجربه کردند.

امروز قیمت دلار نیز اندکی افزایشی است. همچنین انس با وجود تعطیلی بازارهای جهانی روند صعودی دارد و با ۰.۰۲ رشد به ۲,۰۵۲.۹۹ رسیده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با حدود ۲۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، دو میلیون و ۴۸۴ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات، هر گرم طلای ۱۸ عیار، حدود دو میلیون و ۴۶۴ هزار تومان قیمت داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و ۲۹ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان است؛ حدود ۱۴۶ هزار تومان بیشتر از آخرین معاملات هفته گذشته. روز پنجشنبه در همین ساعات، سکه امامی ۲۹ میلیون و ۲۴۵ هزار تومان معامله می‌شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز با ۲۱۹ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، حدود ۲۵ میلیون و ۸۱۵ هزار تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود ۲۵ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۴۰ هزار تومان کاهش، به پنج میلیون و ۱۹۸ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی اما با حدود ۱۳ هزار تومان افزایش، امروز به حدود یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت طلا و سکه شنبه 2 دی 1402

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در اولین روز هفته، نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات، نیم سکه ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت داشت.حباب نیم سکه نیز با حدود ۱۱ هزار تومان افزایش، روی سه میلیون و ۳۰۴ هزار تومان ایستاده است.

امروز ربع سکه نیز، با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود ۵۶ هزار تومان افزایش، به چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی نیز با ۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معمالات هفته گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات، ربع سکه پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه اما با حدود ۲۹ هزار تومان افزایش، در حدود دو میلیون و ۷۷۲ هزار تومان است.

همچنین هر مثقال طلا با حدود ۹۳ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ هفته گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۶۵ هزار تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات، هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۶۷۷ هزار تومان داد و ستد می‌شد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر و در شرایطی که دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی بازگشته است و انس نیز روندی صعودی دارد، افزایش قیمت را تجربه می‌کند. اما به گفته فعالان اقتصادی، رکود همچنان در بازار ادامه دارد. ضمن اینکه کارشناسان مالی نیز معتقدند تلاش سیاستگذار بر کنترل تورم با سرکوب قیمت دلار متمرکز است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که تقاضای ژانویه رشد قیمت‌ در بازارهای مالی را در پی خواهد داشت، اما ارزپاشی سیاست‌گذار این فرصت را برای افزایشی‌های بازار فراهم نیاورد و بازار طلا در آخرین هفته آذر در روندی خنثی و با بازدهی منفی به کار خود پایان داد.

منبع: تجارت‌نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا