اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۳۰ دی ۱۴۰۲ / قیمت سکه کاهشی شد

قیمت طلا و سکه در نخستین روز هفته با روند نامتوازنی بازگشایی شد. قیمت سکه با کاهش قیمت دلار همراه است و طلا متاثر از افزایش ناچیز قیمت طلای جهانی، رشد محدودی دارد.

به گزارش روند بازار، قیمت طلا و سکه در شروع معاملات امروز در روند نامتوازنی بازگشایی شد. قیمت دلار در لحظه تنظیم این گزارش در حال کاهش است و افت ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی دارد؛ همین موضوع، قیمت در بازار سکه را در روند کاهشی قرار داده است.

قیمت سکه و طلا 30 دی 1402

در روزهای پایانی هفته گذشته نیز روند بازار طلا در توازن با بازار ارز قرار نداشت و معامله‌گران ریتم ناکوک بازار طلا را به واسطه آغاز فروش حضوری شمش طلا در مرکز مبادله طلا و ارز ایران از روز چهارشنبه ۲۷ دی و سرازیر شدن پول‌ها برای وجه‌الضمان، جهت شرکت در این حراج عنوان کردند.

فعلا چشم معامله‌گران بازارهای مالی به روند اخبار است. آنها معتقدند در صورت انتشار اخبار مساعد سیاسی روند قیمت دلار کاهشی خواهد شد و همین موضوع بازار طلا و سکه را نیز در مسیر نزولی قرار می‌دهد.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش، قیمت انس جهانی طلا با قیمت ۲۰۲۹ دلاری در حال معامله است.

امروز ‌شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ سکه امامی با کاهش ۳۵۰ هزار تومانی به قیمت ۳۱ میلیون و ۳۸۶ هزار تومان رسیده است. سکه‌ بهار کاهش ۲۰۰ هزار تومانی دارد و روی قیمت ۲۸ میلیون و ۴۹۰ هزار تومانی ایستاده است.

امروز قیمت نیم‌سکه با کاهش ۱۹۰ هزار تومانی بازگشایی شد. این قطعه با قیمت ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در حال معامله است. در لحظه نگارش این گزارش ربع سکه کاهش ۹۵ هزار تومانی دارد و با قیمت ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله می‌شود. همچنین سکه گرمی با پنج هزار تومان کاهش به کف کانال ۶ میلیون تومانی برگشته است.

قیمت طلا اما در شروع معاملات امروز، ۳۰ دی با روند افزایشی بازگشایی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۲۸ هزار تومانی با رقم ۱۱ میلیون ۷۰۴ هزار تومان در حال معامله است. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد قیمت سه هزار و ۳۰۰ تومانی روی رقم دو میلیون و ۶۹۷ هزار تومانی ایستاده است. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم دو میلیون و ۶۶۱ هزار تومان در حال معامله است.

در لحظه نگارش این گزارش قیمت حباب سکه روند متوازنی دارد و در تمام قطعات کاهشی است. حباب سکه‌‌ امامی ۴۴۱ هزار تومان، سکه بهار ۲۷۶ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۲۸ هزار تومان،‌ ربع سکه ۱۱۶ هزار تومان و سکه گرمی ۱۵ کاهش کاهش دارند.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا