اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۷ آذر ۱۴۰۲ / تداوم رکود در بازار

قیمت طلا و سکه، امروز در بازار نوساناتی دارد؛ طلا اندکی کاهشی اما سکه تمام افزایشی است. دلار امروز ثابت و انس اندکی کاهشی است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز سه‌شنبه ۷ آذر، تا لحظه تنظیم این خبر طلا و سکه روند یکسانی ندارند. قیمت طلا در کانال دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اندکی روند کاهشی دارد. اما قیمت سکه امامی و بهار آزادی حدود ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. قطعات سکه به غیر از سکه گرمی اما کاهشی هستند.

امروز قیمت دلار روند ثابتی نسبت به روزهای گذشته دارد اما انس با وجودی که همچنان در کانال ۲ هزار دلاری است اما در این لحظه روند کاهشی دارد.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با حدود پنج هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، دو میلیون و ۴۳۵ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات طلای ۱۸ عیار، حدود دو میلیون و ۴۳۷ هزار تومان قیمت داشت.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و ۲۸ میلیون و ۹۴۷ هزار تومان است؛ حدود ۹۸ هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته. دیروز سکه در همین ساعات، ۲۸ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان معامله می‌شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز، با ۹۸ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، حدود ۲۵ میلیون و ۶۹۶ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود ۲۵ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۱۸۵ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به چهار میلیون و ۹۸۷ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود ۱۲۱ هزار تومان کاهش، امروز به حدود یک میلیون و ۷۸۸ هزار تومان رسیده است.

قیمت طلا و سکه

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در چهارمین روز هفته، نیم سکه با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات نیم سکه ۱۵ میلیون و ۲۳۵ هزار تومان قیمت داشت. حباب نیم سکه اما با حدود ۱۷۸ هزار تومان کاهش، روی سه میلیون و ۲۲۸ هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. دیروز در همین ساعات ربع سکه ۱۰ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود ۱۱۶ هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و ۲۵۹ هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی با ۴۵ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۷۹۵ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز ظهر در همین ساعات، سکه گرمی پنج میلیون و ۷۴۸ هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه نیز با حدود ۱۰ هزار تومان افزایش، دو میلیون و ۸۴۴ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود ۱۳ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۵۳ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۵۶۹ هزار تومان معامله می‌شد.

کاهش قیمت انس

قیمت جهانی طلا، بر خلاف روزهای گذشته اندکی روند نزولی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۰.۹۹ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی اندکی کاهشی است. اونس اکنون، به حدود ۲,۰۱۵.۲۳ دلار رسیده، این به معنای رشد حدود ۰.۰۱ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

این روزها با وجود افزایش قیمت انس به کانال دو هزار دلاری، شرایط بازار ارز در ایران به گونه‌ای است که نوسانات شدیدی در بازار طلای داخلی رخ نمی‌دهد و البته رکود نیز همچنان در این حوزه تداوم دارد.

در همین زمینه فعالان بازار طلا معتقدند این بازار از ثبات نسبی خوبی برخوردار است و روند تقاضا در بازار طلا تغییری نکرده است. در نتیجه احتمال تغییرات شارپی در این بازار بسیار پایین است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا