اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۷ خرداد ۱۴۰۳

قیمت طلا و سکه در سومین روز معاملاتی هفته برخلاف روند رنج دلار، در تمام قطعات و وزن‌ها افزایش داشت و با رشد قیمت طلای جهانی همراه شد. معامله‌گران، نوسانات فعلی قیمت در بازار طلا را طبیعت بازار می‌دانند و معتقدند افزایش‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی روند محسوب نمی‌شود.

به گزارش روند بازار،‌ قیمت طلا و سکه روز دوشنبه با افزایش قیمت اونس جهانی طلا همراه شد. امروز قیمت طلا رشد کرده است و سکه‌های سنگین افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی دارند. ربع سکه و سکه گرمی از ابتدای هفته تغییر قیمتی چشمگیری ندارد و امروز نیز بدون تغییر و با همان رقم روز گذشته در حال معامله هستند.

ریتم افزایشی قیمت در بازار طلا و سکه امروز برخلاف کاهش حباب سکه رخ داد. با وجود اینکه فعالان بازار طلا در روزهای گذشته بازار آرامی را پیش‌بینی کرده بودند اما افزایش اونس جهانی طلا، بازار طلا در داخل را با تلرانس ۳۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی افزایشی کرد. معامله‌گران نوسانات افزایشی قیمت در بازار فلز زرد را طبیعی می‌دانند و معتقدند این افزایش‌ها محدود و در بازار طلا طبیعی است.

گفتنی است قیمت اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۲۳۴۴ دلاری ایستاده و افزایش ۱۰ دلاری دارد. 

نقره ۱۲۰۰ تومان گران شد

قیمت اونس نقره امروز با رشد ۴۵ سنتی روی رقم ۳۰ دلار و ۸۱ سنتی در حال معامله است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با رقم ۵۷ هزار و ۳۱۰ تومانی در حال معامله است و نسبت به روز گذشته رشد هزار و ۲۰۰ تومانی دارد.

نیم‌سکه به کانال ۲۳ میلیونی صعود کرد

قیمت سکه امامی امروز یکشنبه هفتم خرداد با رشد ۱۶۰ هزار تومانی در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۴۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومانی در حال معامله است. سکه‌ بهار با رشد ۲۰۰ هزار تومانی با رقم ۳۷ میلیون و ۱۹۰ هزار تومانی در حال معامله است.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه همانند روز گذشته ۱۰۰ هزار تومان افزایش دارد این مقدار رشد این قطعه را در کف کانال ۲۳ میلیونی قرار داد. قیمت ربع سکه و سکه گرمی در سومین روز هفته بدون تغییر و به ترتیب روی رقم ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی و ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی ایستاده است.

راه حباب سکه از قیمت جدا شد

قیمت طلا در لحظه نگارش این گزارش افزایشی است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۳۱ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۳۸۰ هزار تومانی در حال معامله است. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ۲۳ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۱۲ هزار تومانی ایستاده است. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۲۶۷ هزار تومان در حال معامله است.

حباب سکه امروز برخلاف دو روز ابتدایی هفته روند متوازنی داشت و در تمام قطعات کاهشی شد. حباب سکه امامی ۱۴۵ هزار تومان، سکه بهار ۶۷ هزار تومان، نیم‌سکه ۵۰ هزار تومان، ربع ‌سکه ۷۵ هزار تومان و سکه گرمی ۳۷ هزار تومان کاهش دارد.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا