اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۹ آذر ۱۴۰۲/ ثبات در بازار فلزات زرد

افزایش قیمت دلار، بازار طلا و سکه را هم افزایشی کرد و قیمت‌ها در این بازار رشد کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در دو هفته گذشته قیمت دلار در کف کانال ۵۰ هزار تومان قرار داشت اما امروز ۹ آذرماه قیمت دلار در بازار افزایشی شد و به ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

البته باید دید آیا این روند افزایشی در بازار ارز ماندگار است یا نه. تحلیلگران فنی معتقدند مرز مقاومتی بعدی برای قیمت دلار،‌ محدوده ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان است و اگر دلار بتواند خود را به بالای این مرز برساند، ورود آن به کانال ۵۱ هزار تومان قطعی است.

اکنون باید دید در چند روز آینده روند قیمت دلار چگونه پیش می‌رود و چه تاثیری بر بازار طلا و سکه داخل می‌گذارد.

امروز ۹ آذر قیمت هر گرم طلا با اندکی افزایش به دو میلیون و ۴۸۸ هزار تومان رسید. قیمت سکه امامی‌ ۲۹ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان شد. قیمت سکه بهار آزادی هم ۲۵ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان شد. قیمت نیم سکه ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه هم ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان شد.

قیمت طلا و انواع سکه امروز در بازار افزایشی بود و تنها قیمت سکه بهار آزادی کاهش داشت.

از طرف دیگر، قیمت طلای جهانی هم در روزهای گذشته افزایش داشت و به بالای مرز دو هزار دلاری رسید. پیش از این سهراب اشرفی کارشناس و فعال بازار طلا و جواهر با اشاره به اثر روند صعودی طلای جهانی در هفته گذشته گفته بود: « در روز جمعه و همزمان با بسته شدن بازار طلای داخلی قیمت طلای جهانی به منطقه ۲۰۰۳ دلاری رسید.»

وی با تاکید بر اینکه روند قیمت طلای جهانی به رخدادهای روزهای آینده و شاخص‌های اقتصادی که در روزهای آینده منتشر می‌شود بستگی دارد گفت: «این ماه آخرین ماه میلادی است و تسویه حساب‌های پایان سال ممکن است بر بازار جهانی طلا اثر داشته باشد. برای ادامه روند طلای جهانی در سال جدید میلادی مهم است که قیمت آن در پایان سال میلادی بالای منطقه ۲۰۰۰ دلار و یا کمتر از این عدد بسته شود.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا