اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۹ دی ۱۴۰۲ / کل بازار افزایشی شد

قیمت طلا و سکه امروز در روندی همگرا، افزایشی شده‌اند. دلار نیز روند صعودی دارد اما انس کاهشی است.

به گزارش روند بازار، امروز شنبه ۹ دی، قیمت طلا و سکه روند یکسانی دارند و طلای ۱۸ عیار، مثقال طلا و قطعات سکه صعودی شده‌اند. قیمت طلا به حدود دو میلیون و ۵۱۵ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه امامی از نیمه کانال ۲۹ میلیون تومانی گذشته است و دیگر قطعات سکه نیز روند افزایشی دارند.

امروز قیمت دلار به نیمه کانال ۵۰ هزار تومانی رسیده است. انس اما با وجود تعطیلی بازارهای جهانی، بر اساس اعلام برخی منابع روند کاهشی دارد و با ۰.۲ درصد افت به حدود ۲,۰۶۲.۹ رسیده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با حدود ۱۳ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، دو میلیون و ۵۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات، هر گرم طلای ۱۸ عیار، حدود دو میلیون و ۵۰۵ هزار تومان قیمت داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر ۲۹ میلیون و ۷۴۶ هزار تومان است؛ ۲۳۸ هزار تومان بیشتر آخرین معاملات هفته گذشته. روز پنجشنبه در همین ساعات، سکه امامی ۲۹ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان معامله می‌شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز با ۶۵ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، ۲۶ میلیون و ۱۹۰ تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود ۲۶ میلیون و ۱۱۵ تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۱۶۳ هزار تومان افزایش، به پنج میلیون و ۴۴ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود ۱۴ هزار تومان کاهش، امروز به حدود یک میلیون و ۴۷۷ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در اولین روز هفته، نیم سکه با ۱۱۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات، نیم سکه ۱۵ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان قیمت داشت.حباب نیم سکه اما با حدود ۹۳ هزار تومان کاهش، روی سه میلیون و ۳۷۸ هزار تومان ایستاده است.

امروز ربع سکه نیز، با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان داد و ستد می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات نیز، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۴۴۵ هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود ۹۷ هزار تومان افزایش، به چهار میلیون و ۳۸۷ هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی با ۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات، ربع سکه پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه نیز با حدود ۵۰ هزار تومان افزایش، در حدود دو میلیون و ۸۷۰ هزار تومان است.

اما هر مثقال طلا با حدود ۶۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۹۶ هزار تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات، هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان داد و ستد می‌شد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه امروز با وجود افت قیمت انس، تحت تاثیر روند صعودی قیمت دلار، افزایشی شده است.

تحلیلگران اقتصادی منطقه ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی را محدوده مقاومتی سکه در نظر می‌گیرند. تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند اگر در چند روز پایانی سال میلادی انس جهانی طلا بتواند بالای منطقه فعلی تثبیت شود، می‌توانیم ریتم طلای جهانی را صعودی ببینیم و ادامه حرکت طلای جهانی را تا سقف‌های قیمتی ۲۲۰۰ و ۲۵۰۰ دلاری در سال ۲۰۲۴ شاهد باشیم.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا