اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۱ آبان ۱۴۰۲/ بازار آبان را افزایشی آغاز کرد

قیمت طلا و سکه تمام امروز روند افزایشی دارند اما قطعات سکه کاهشی هستند. امروز دلار دو پله صعود را تجربه کرده و انس نیز با وجود بازگشت به کانال ۱۸۰۰ دلاری، در لحظه تنظیم این گزارش افزایشی است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز، دوشنبه اول آبان، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه افزایشی است. امروز، هم قیمت طلا و هم قیمت سکه تمام روند افزایشی دارند (هر چند همچنان در کانال‌های پیشین هستند( اما قطعات سکه نزولی شده‌اند. امروز قیمت دلار از سطح ۴۹ هزار تومانی به کانال ۵۱ هزار تومانی رفته است. انس جهانی نیز که تا پیش از تعطیلات آخر هفته بازارهای جهانی، در محدوده ۱۹۰۰ دلاری معامله می‌شد، به کانال ۱۸۰۰ دلاری بازگشته است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا بر اساس گزارش اتحادیه طلا و جواهر تهران، در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و دو میلیون و ۴۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شود که حدود شش هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته است. دیروز در همین ساعات طلا در محدوده دو میلیون و ۴۱۰ هزار تومان معامله می‌شد.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر صعودی و ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است؛ حدود ۲۰ هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز کاری گذشته. دیروز سکه امامی در برخی ساعات روز در محدوده ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار گرفته بود.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز، با ۴۸ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، حدود ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. ظهر دیروز در همین ساعات حدود ۱۰۰ هزار تومان ارزان بود.

قیمت سکه و طلا
قیمت سکه و طلا ۱ آبان ۱۴۰۲

قیمت انواع سکه

همچنین در سومین روز هفته، نیم سکه در روندی کاهشی، با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله می‌شود؛ این رقم ۲۵ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز گذشته و ۵۰ هزار تومان بیشتر از ظهر دیروز در همین ساعات است.

همچنین امروز ربع سکه، نیز امروز روند نزولی دارد و با نرخ ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این رقم ۳۰ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز گذشته و ۵۰ هزار تومان بیشتر از ظهر دیروز در همین ساعات است.

سکه گرمی اما، بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

هر مثقال طلا نیز با حدود ۹۷ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۳۲ هزار تومان معامله می‌شود.

بازگشت انس به کانال ۱۸۰۰ دلاری

قیمت جهانی طلا، هر چند در این لحظه روند افزایشی دارد اما به کانال ۱۸۰۰ دلاری بازگشته است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۳.۴۱ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز هم قیمت طلا در بازارهای جهانی، با وجود بازگشت به کانال پایین‌تر، در لحظه تنطیم این گزارش روند صعودی دارد. اونس اکنون، به حدود ۱,۹۸۲.۱۸ دلار رسیده، این به معنای رشد حدود ۰.۵۶ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت دلار، روز گذشته یکشنبه ۳۰ مهر به کانال ۴۹ هزار تومانی بازگشته بود، اما امروز به دو پله صعود در کانال ۵۱ هزار تومانی معامله می‌شود.

با آغاز جنگ حماس و اسرائیل، قیمت دلار روند افزایشی داشت و حتی وارد کانال ۵۳ هزار تومان هم شد. اما تلاش‌های بازارساز قیمت دلار را کاهشی کرد اما این تلاش‌ها در چند روز گذشته بی‌نتیجه مانده و به نظر می‌رسد که زور بازارساز به قیمت دلار نمی‌رسد. چون تلاش‌ها حاکی از این است که بازارساز می‌خواهد دلار را وارد کانال ۵۰ هزار تومان کند و آن را در کف این کانال نگه دارد. اما روند بازار، مطابق میل دولت نیست و قیمت دلار افزایشی است.

این شرایط بر بازار طلا و سکه، اثر گذاشته و قیمت طلا و سکه تمام نیز افزایشی شده است. قطعات سکه نیز هر چند در لحظه تنظیم این گزارشی نزولی هستند اما نسبت به ظهر دیروز، افزایش قیمت را تجربه کردند.

در همین رابطه، عبدالله مشکانی کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه بخشی از نوسانات طلا با قیمت دلار و بخشی نیز با طلای جهانی تراز می‌شود به تجارت‌نیوز گفت: «با اتفاقات هفته‌های اخیر و افزایش تنش در منطقه، قیمت طلای جهانی رشد کرد و این موضوع به رشد قیمت در بازار طلا کمک کرد. اما در صورت فروکش کردن جنگ حماس و اسرائیل، قیمت طلای جهانی نیز به کانال‌های پایین‌تر برمی‌گردد.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا