اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۱۰ دی ۱۴۰۱/ سکه عقب‌نشینی کرد

قیمت سکه که تا روز پنجشنبه روندی افزایشی را در پیش داشت، با خبر تغییر رئیس بانک مرکزی و کاهش نرخ دلار مسیر خود را تغییر داد و در حال حاضر در کانال ۲۰ میلیون تومانی قرار دارد. این در حالی است که قیمت سکه امامی در پایان هفته گذشته تا نیمه‌های کانال ۲۲ میلیون تومانی بالا رفته بود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه امروز شنبه نسبت به نرخ بازگشایی بازار روندی کاهشی را طی می‌کنند و سکه حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نزول قیمت را تجربه کرده است.

قیمت طلا (۱۸عیار) نیز امروز وارد کانال جدید شده و یک میلیون و ۸۴۲ هزار و ۸۰۰ تومان برآورد می‌شود. این فلز ارزشمند نیز هم‌مسیر با سکه و دلار روندی نزولی را در پیش گرفته است.

قیمت سکه

قیمت سکه امامی

قیمت سکه امامی بر اساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، اکنون ۲۰ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان است و نسبت به قیمت بازگشایی بازار در مسیری کاهشی قرار دارد.

حباب این نوع سکه در این لحظه سه میلیون و ۶۹۱ هزار تومان است که علی‌رغم کاهش قیمت سکه، مسیری صعودی را طی کرده است.

قیمت سکه بهار آزادی

قیمت سکه بهار آزادی نیز اکنون مجدد وارد کانال ۱۹ میلیون تومانی شده است و در لحظه تنظیم این گزارش به ۱۹ میلیون و ۹۹۶ هزار تومان قیمت دارد. حباب این نوع فلز ارزشمند سه میلیون و ۱۹۸ هزار تومان برآورد می‌شود که نسبت به قیمت قبلی آن افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.

قیمت نیم‌ سکه

قیمت نیم ‎‌سکه در حال حاضر ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و نسبت به نرخ بازگشایی امروز کاهش داشته است. این نوع سکه در روز پنجشنبه تا ۱۳ میلیون تومان نیز رسیده بود و حباب سه میلیون و ۱۰۴ هزار تومان ثبت شده است.

قیمت ربع سکه

قیمت این سکه پرطرفدار نیز نسبت به آخرین نرخ روز پنجشنبه حدود یک میلیون تومان کاهش داشته و اکنون ۹ میلیون ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده، قیمت حباب آن نیز در حال پنج میلیون و ۴۹ هزار تومان یعنی بیش از نیمی است.

قیمت سکه گرمی

قیمت سکه گرمی نیز قیمت چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود. حباب این سکه نیز دو میلیون و ۴۰۸ هزار تومان است.

قیمت سکه در روز پنجشنبه تا کانال ۲۲ میلیون تومانی نیز رسید، اما به عقب‌نشینی قیمت دلار، این فلز ارزشمند نیز مسیری کاهشی را در پیش گرفت و اکنون وارد کانال ۲۰ میلیون تومان شده است.

به طور کلی در حال حاضر دو خبر مهم برای بازار طلا و سکه وجود دارد، تلاش دولت برای تصویب مالیات بر عایدی سرمایه و ممنوعیت داشتن بیش از ۱۰۰ سکه بورسی.

ممنوعیت داشتن بیش از ۱۰۰ عدد سکه بورسی باعث می‌شود افزادی که دارایی آنها بیش از این تعداد است دیگر توانایی خرید نداشته باشند مجبور شوند سکه‌های خود را ۱۱ درصد ارزان‌تر از قیمت واقعی بفروشند. چنین سیاست‌هایی در نهایت سرمایه‌گذاران را به سمت بازارهای غیررسمی سوق می‌دهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا