اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۱۰ مهر ۱۴۰۲/ افزایش نرخ قطعات سکه

قیمت طلا و سکه امروز هم ماند برخی روزهای گذشته روند متفاوتی دارد. قیمت طلا کاهشی و قطعات سکه افزایشی است. امروز قیمت دلار تغییر محسوسی نداشت و قیمت انس روند کاهشی دارد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز، دوشنبه ۱۰ مهر تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا و سکه، روندی متفاوتی دارد. به گونه‌ای که قیمت طلا کاهشی است و قیمت سکه امامی و بهار آزادی افزایش دارد. همچنین قیمت دلار در کانال ۴۹ هزار تومانی روند نوسانی محدودی را تجربه می‌کند و وند قیمت انس همزمان با بازگشایی بازارهای جهانی کاهشی است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، به گزارش اتحادیه طلا و جواهر تهران، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر نزولی است و با حدود پنج هزار تومان کاهش، دو میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می‌شود.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی در لحظه تنظیم این خبر صعودی و ۲۷ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است؛ حدود ۴۰  هزار تومان بیشتر از روز گذشته در همین ساعات.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز ۱۰۶ هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به حدود ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت انواع سکه

همچنین در دومین روز هفته، نیم سکه با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر تغییر خاصی نداشته است. امروز قیمت نیم سکه به ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هم رسید.

همچنین امروز ربع سکه، با نرخ ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر تغییر خاصی نداشته است.

سکه گرمی نیز با ۳۴ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

تداوم کاهش قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا، همانند روز گذشته نزولی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

روند طلای جهانی در یک ماهه اخیر بازدهی منفی داشته و در ۳۰ روز گذشته حدود ۴۰.۶۰ درصد افت قیمت را تجربه کرده است.

امروز هم قیمت طلا در بازارهای جهانی نزولی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود ۱,۸۳۳.۴۲ دلار رسیده، این به معنای افت حدود ۰.۸۱ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه امروز مانند برخی دیگر از روزهای گذشته روند یکسانی ندارد. کارشناسان اقتصادی معتقدند روند قیمت در بازارهای مالی ناشی از اخبار مساعد سیاسی، انجام توافقات با کشورهای مجاور و برخی تهدیدها و بخشنامه‌های دستوری طی ماه‌های گذشته در نوسان کاهشی محدودی قرار گرفت. آنها معتقدند کاهش قیمت‌ روزهای گذشته در واقع کاهش نیست و همان افت هیجانات اولیه در بازار، متعاقب افت ارزش انس جهانی طلا است.

در همین راستا، جواد فلاحیان کارشناس اقتصادی به تجارت‌نیوز گفت: «اگر سد سیاست‌گذار نباشد دلار و متعاقب آن طلا و سکه به راحتی می‌تواند در کانال‌های بالاترِ قیمتی قرار بگیرد. مردم به طور طبیعی در برابر کاهش ارزش پول ملی از افت ارزش دارایی‌هایشان محافظت می‌کنند. بنابراین طبیعی است که وقتی نااطمینانی‌های سیاسی و اقتصادی اوج می‌گیرد تقاضا در بازارهای مالی روند صعودی می‌گیرد.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا