اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۱۳ شهریور ۱۴۰۲

قیمت دلار امروز ۲۰۰ تومان کاهش داشت و این اسکناس در بازار آزاد با قیمت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. اما روند قیمت طلا و سکه چه شد؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا امروز ۱۳ شهریور ماه به گرمی دو میلیون و ۳۷۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه امامی هم ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.

قیمت سکه بهار آزادی ۲۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان شد که حاکی از رشد ۹۳ هزار تومانی قیمت این سکه بود. قیمت نیم سکه بدون هیچ تغییری نسبت به روز گذشته در محدوده ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان ماند. قیمت سکه گرمی هم هیچ تغییری نداشت و امروز هم با قیمت ۶ میلیون تومان معامله شد. قیمت ربع سکه هم با کمی افزایش به ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

همزمان با افزایش محدود قیمت سکه، حباب سکه هم رشد کرده است. حباب سکه امامی ۵ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان است که بالاترین میزان است. کمترین حباب هم مربوط به سکه بهار آزادی است که دارای حباب دو میلیون و ۸۳۰ هزار تومانی است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

کمتر از دو هفته تا پایان ماه صفر باقیمانده است و بسیاری می‌گویند رکود حاکم بر بازار طلا و سکه با اتمام این ماه به پاان می‌رسد و با فرا رسیدن ربیع‌الاول رونق به بازار طلا و سکه بر می‌گردد و تقاضای مصرفی در این بازار افزایش پیدا می‌‌کند.

این گمانه‌زنی در حالی است که فعالان این حوزه می‌گویند تقاضای موجود در بازار در حدی نیست که بتواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد و احتمالا روند بازار با اتمام ماه صفر هم تغییر چندانی نداشته باشد. از طرف دیگر برخی از فعالان این صنف معتقدند که احتمالا با شروع روند افزایشی قیمت دلار، قیمت طلا و سکه هم رو به رشد است و برای همین شرایط کنونی را بهترین زمان برای ورود به بازار طلا و سکه می‌دانند.

اما روند بازار طلا و سکه چگونه است؟ پیش بینی ها حاکی از این بود که قیمت دلار تا پایان تابستان در محدوده کانال ۴۹ هزار تومان می ماند و دلار تا پایان نیمه اول سال به بالای کانال ۴۹ هزار تومان نمی‌رسد. اگر این پیش بینی محقق شود قیمت طلا و سکه هم تا پایان شهریور بدون تغییر می ماند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا