اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۱۳ مهر ۱۴۰۲ / بازگشت روند صعودی به بازار طلا

قیمت طلا و سکه امروز بر خلاف روزهای اخیر، روند افزایشی دارد و سکه امامی که روز گذشته برای ساعاتی به کانال ۲۶ میلیون تومانی رفت و برگشت، امروز ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد. امروز دلار صعودی و انس نزولی است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز، پنجشنبه ۱۳ مهر تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا و سکه، صعودی شده و تقریبا همه قطعات سکه افزایش قیمت را تجربه کردند. روز گذشته، بازار کاهشی بود و حتی سکه امامی رفت و برگشتی را به کانال پایین‌تر پشت سر گذاشت. امروز اما هم قیمت طلا و هم قیمت سکه صعودی است و سکه امامی ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد. همچنین قیمت دلار پس از مدتی از نیمه کانال ۴۹ هزار تومانی فراتر رفته. روند قیمت انس اما امروز نزولی است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و دو میلیون و ۲۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان معامله می‌شود که حدود ۱۰ هزار تومان بیشتر از روز گذشته است.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است؛ حدود ۳۰۰ هزار تومان بیشتر از دیروز.

همچنین نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز حدود ۱۹۰ هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به حدود ۲۴ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۱۶۲ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۹۷۸ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز امروز ۱۳۴ هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به حدود سه میلیون و ۲۴۲ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در آخرین روز کاری هفته، نیم سکه با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است. حباب نیم‌سکه اما با ۶۴ هزار تومان افزایش، روی چهار میلیون و ۲۶۳ هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، با نرخ ۹ میلیون و ۹۴۳ هزار تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر ۵۰ هزار تومان افزایش را تجربه کرده است. حباب آن نیز ۳۰ هزار تومان افزایش یافته و روی رقم چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز بدون تغییر، با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه اما حدود هشت هزار تومان کاهش قیمت داشته و به سه میلیون و ۱۲۱ هزار تومان رسیده است.

تداوم روند کاهشی قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا، اندکی نزولی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند.

با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی منفی دارد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۴.۹۱ درصد افت قیمت را تجربه کرده است.

امروز هم قیمت طلا در بازارهای جهانی اندکی کاهشی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود ۱,۸۲۱.۵۴ دلار رسیده، این به معنای افت حدود ۰.۰۸ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

همزمان با آغاز جریان دادوستد‌های انس طلای جهانی در هفته جاری، رالی نزولی دیگری استارت خورد. قیمت هر انس طلا در ابتدای هفته در حالی که حوالی ۱۸۴۹ دلار قرار داشت تا سطح ۱۸۱۵ دلار نیز در روز گذشته پایین آمد. .

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

امروز قیمت دلار پس از مدتی درجا زدن در میانه کانال ۴۹ هزار تومانی، حدود ۲۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد. به دنبال آن قیمت طلا و سکه نیز صعودی شد. یکی از دلایل این موضوع می‌تواند انتشار گزارش‌هایی در مورد تداوم و افزایش تحریم‌ها باشد. در حالی که بر اساس بندهای غروب مندرج در متن قطعنامه برجام، روز ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ (معادل ۲۵ مهر ۱۴۰۲) تحریم‌های موشکی ایران باید به اتمام می‌رسد، چندی پیش کشورهای اروپایی و حالا آمریکا اعلام کرده‌اند که این تحریم‌ها ادامه می‌یابد.

با وجودی که فعالان بازار طلا می‌گویند که رونق هنوز آنگونه که باید به بازار بازنگشته است و مردم قدرت خرید چندانی برای معالات طلا و سکه ندارند، اما همچنان برخی سیگنال‌ها و واقعیت‌های اقتصادی می‌تواند قیمت طلا و سکه را افزایشی کند. کارشناسان اقتصادی، تلاش‌های بازارساز برای کنترل قیمت دلار و به دنبال آن طلا و سکه را مقطعی و موقتی می‌دانند و معتقدند در صورتی که دولت دست از سرکوب قیمتی بردارد، شاخص‌های اقتصادی نشان‌دهنده احتمال شکل‌گیری روند صعودی در بازارهاست.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا