اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۱۶ فروردین ۱۴۰۲

قیمت طلا و سکه امروز ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ که با تعطیلات نوروزی روندی نزولی را در پیش داشت، امروز دوباره به مسیر صعودی خود بازگشته و نوساناتی افزایشی را تا این لحظه پشت سر گذاشته است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه امروز برخلاف دو روز گذشته دوباره وارد مسیری افزایشی شده است و سکه که تا کانال ۳۰ میلیون تومانی کاهش یافته بود حالا باز هم وارد کانال ۳۱ میلیون تومان شده است.

همچنین در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت طلا (۱۸ عیار) دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده و این در حالی است که نرخ بازگشایی آن دو میلیون و ۸۳ هزار ۲۰۰ تومان بوده است. طلای دست دوم نیز اکنون دو میلیون و ۵۸۸ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارد.

قیمت‌ها در بازار جهانی طلا نیز امروز افزایش یافته و وارد کانال دو هزار دلاری شده است که سیگنالی دیگر برای افزایش قیمت در بازار فلزات گرانبها محسوب می‌شود.

روزهای گذشته بازارهای مالی تحت تاثیر برخی سیگنال‌های مثبت که اخبار بین‌المللی به گوش می‌رسید روندی کاهشی را تجربه کرد، اما همان‌طور که کارشناسان پیش از این هشدار داده بودند خبردرمانی دیگر تاثیری بلندمدت بر قیمت دلار و به آن طلا و سکه نخواهد داشت و قیمت‌ها در مدت‌زمان کمی دوباره در مسیری صعودی قرار خواهند گرفت.

مادامی که تورم، کسری بودجه دولت و تحریم‌های بین‌المللی ادامه‌دار باشد، افزایش قیمت‌ها نیز تداوم خواهد داشت و تنها گشایش‌هایی در زمینه بین‌المللی و تسهیل ورود ارز به کشور می‌تواند شیب افزایش قیمت را کنترل کند. البته کارشناسان روند کوتاه‌مدت برای قیمت طلا و سکه را نوسان در محدوده فعلی پیش‌بینی می‌کنند.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

قیمت سکه امامی در حال حاضر به ۳۱ میلیون و ۳۹۱ هزار تومان رسیده است و همچنین حبابی حدود ۶ میلیون و ۹۶۴ هزار تومان نیز حباب دارد. قیمت سکه بهار آزادی نیز ۲۸ ملیون و ۴۸۰ هزار تومان اعلام شده و حباب این سکه طرح قدیم نیز چهار میلیون و ۵۹ هزار تومان برآورد شده است.

قیمت طلا و سکه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲

از سوی دیگر قیمت نیم سکه امروز ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و حباب آن ۶ میلیون ۵۹۵ هزار تومان است. قیمت ربع سکه به ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه گرمی نیز به ۶ میلیون و ۸۰۰ تومان رسیده‌اند. همچنین حباب ربع سکه پنج میلیون و ۶۹۵ هزار تومان و حباب سکه گرمی نیز سه میلیون و ۷۹۵ هزار تومان رسیده است.

فروش ربع سکه در مرکز مبادله ارز و طلا

همچنین امروز ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ متقاضیان خرید ربع سکه می‌توانند دوباره با ارائه کارت ملی تا سقف پنج قطعه ربع سکه از صرافی‌های مجاز خرید کنند. دولت پیش از این عرضه ربع سکه در بورس کالا را در پیش گرفته بود اما این تجربه قبل نشان داد این دست اقدامات نمی‌تواند تاثیری ماندگار بر قیمت‌ها داشته باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا