اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۱۷ مهر ۱۴۰۲/ تداوم جهش قیمت سکه

قیمت طلا و سکه امروز روند متفاوتی دارد. طلا اندکی کاهش را تجربه کرده اما قطعات سکه همچنان در خال افزایش قیمت است. امروز دلار و انس هم صعودی هستند. بازارها تحت تاثیر تداوم تنش نظامی بین حماس و اسرائیل قرار دارند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز، دوشنبه ۱۷ مهر تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه راه جداگانه‌ای می‌روند. امروز قیمت طلا همچنان در کانال دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی است اما نسبت به آخرین قیمت دیروز اندکی کاهش را تجربه کرده. قیمت سکه امامی و بهار آزادی و برخی دیگر از قطعات سکه نیز به کانال بالاتر رفته است. همچنین قیمت دلار نیز به کانال ۵۲ هزار تومانی رفته است. امروز قیمت انس هم روند افزایشی دارد.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و دو میلیون و ۴۴۲ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شود که حدود دو هزار تومان کمتر از روز گذشته است. روز گذشته طلای ۱۸ عیار روز پرنوسانی داشت و معاملات از کانال دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان آغاز شد و به دو میلیون و حدود ۴۴۵ هزار تومان هم رسید.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر صعودی و ۳۱ میلیون و ۷۸۶ هزار تومان است؛ حدود یک میلیون و ۶۸۵ هزار تومان بیشتر از دیروز. روز گذشته سکه امامی با جهش قیمتی همراه بود و از کانال ۲۸ میلیون تومانی به کانال ۳۰ میلیون تومانی رفت.

همچنین نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز حدود یک میلیون و ۳۷۹ هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به حدود ۲۷ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۷۵۴ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به هشت میلیون و ۲۲۳ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز امروز ۹۹۱ هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به حدود چهار میلیون و ۲۴۵ هزار تومان رسیده است.

قیمت طلا و سکه
قیمت طلا و سکه ۱۷ مهر ۱۴۰۲

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در سومین روز هفته، نیم سکه با قیمت ۱۶ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، ۶۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است. حباب نیم‌سکه نیز با ۴۳۶ هزار تومان افزایش، روی چهار میلیون و ۹۶۴ هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، با نرخ ۱۱ میلیون و ۴۹۳ هزار تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر ۶۵۰ هزار تومان افزایش را تجربه کرده است. حباب آن نیز ۵۴۳ هزار تومان افزایش یافته و روی رقم پنج میلیون و ۷۲۷ هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز با حدود ۵۰۰ هزار تومان افزایش، با قیمت شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه نیز حدود ۴۴۷ هزار تومان افزایش قیمت داشته و به سه میلیون و ۸۶۱ هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا، صعودی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند.

با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی منفی دارد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۴.۶ درصد افت قیمت را تجربه کرده است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایشی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود ۱,۸۵۱.۹۲ دلار رسیده، این به معنای رشد حدود ۰.۲۱ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

امروز قیمت دلار، روند صعودی دارد و حتی به کانال ۵۳ هزار تومانی هم رفت اما دوباره به کانال ۵۲ هزار تومان بازگشت. تحت تاثیر این نوسانات قیمت طلا و سکه نیز تغییراتی را تجربه کرد.

سهراب اشرفی کارشناس بازار طلا و جواهر و فعال اقتصادی نوسانات قیمت در روز جاری را بررسی کرد و به تجارت‌نیوز گفت: «به دلیل رخدادهای منطقه از صبح دیروز قیمت دلار در بازار تهران افزایش داشت و بالا رفتن این اسکناس باعث شده که قیمت طلا و سکه نیز افزایشی شود.»

در این میان، کاهشی‌های بازار معتقدند که این روند افزایشی ادامه‌دار نیست و بازارساز با مداخله در بازار قیمت ارز را کاهش می‌دهد. اما کاهشی‌های بازار معتقدند که این روند افزایشی فعلا در بازار ماندگار است. این گروه می‌گویند چند عامل افزایشی در بازار وجود دارد؛ یکی میل بازار به افزایش قیمت است. چون تاکنون بازارساز با دستکاری و مداخله بازار را مهار کرده بود و حالا احتمال رها شدن بازار از زیر فشار بازارساز وجود دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا