اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۱۹ دی ۱۴۰۱ / مسیر معکوس طلا و سکه

با کاهش قیمت دلار از صبح امروز قیمت طلا در مسیری کاهشی قرار گرفته، این در حالی است که قیمت انواع سکه میل به افزایش قیمت دارد. اما دلیل این مسیر معکوس قیمت طلا و سکه چیست؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت سکه امامی امروز ۱۹ دی ۱۴۰۱ نسبت به روزهای گذشته در مسیری افزایشی قرار گرفته است. این در حالی است که قیمت طلا (۱۸عیار) نسبت به روز گذشته کاهشی بوده و وارد کانال قبلی شده است.

در لحظه تنظیم این گزارش قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۸۷۳ هزار تومان است.

قیمت سکه و طلا 19 دی 1401

قیمت سکه امامی

قیمت سکه امامی بر اساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، اکنون ۲۱ میلیون و ۷۴۷ هزار تومان است و نسبت به قیمت بازگشایی بازار، مسیری افزایشی را طی کرده، سکه روز گذشته در کانال ۲۰ میلیون تومانی قرار داشته است.

حباب این نوع سکه در این لحظه سه میلیون و ۴۳۹ هزار تومان است و قیمت روز گذشته این فلز ارزشمند ۲۱ میلیون و ۱۹۹ هزار تومان بوده است.

قیمت سکه بهار آزادی

سکه بهار آزادی نیز اکنون در لحظه تنظیم این گزارش به ۲۰ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان قیمت دارد. حباب این نوع فلز ارزشمند دو میلیون و ۲۸۴ هزار تومان برآورد می‌شود که نسبت به قیمت قبلی آن افزایش داشته است.

آخرین نرخ روز گذشته سکه بهار آزادی، ۲۰ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان ثبت شده است. این نوع سکه همسو با سکه امامی روندی افزایشی را طی کرده است.

قیمت نیم‌ سکه

قیمت نیم ‎‌سکه در حال حاضر ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و نسبت به نرخ روز گذشته روندی افزایشی را تجربه کرده است. حباب این سکه سه میلیون و ۱۹۶ هزار تومان ثبت شده است.

قیمت ربع سکه

قیمت ربع سکه اکنون هشت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده و از روز گذشته به این سو مسیری افزایشی را طی کرده است. حباب این نوع سکه نیز چهار میلیون و ۱۹۶ هزار تومان برآورد می‌شود.

قیمت سکه گرمی

قیمت سکه گرمی نیز چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود. حباب این سکه نیز دو میلیون و ۱۸۱ هزار تومان است و نسبت به روز گذشته روندی افزایشی را پیموده است.

در اقتصاد ایران بازار دلار تاثیر مستقیمی بر قیمت سکه دارد. امروز با کاهش نسبی قیمت دلار مسیر طلا کاهشی شده و سکه با افزایش روبه‌رو است.

این اتفاق را می‌توان ناشی از وجود متقاضی در بازار سکه دانست. وجود موقعیت‌های مشابه قبلی ثابت کرده است هر زمان که نااطمینانی در بازار دلار و به طور کلی جامعه افزایش پیدا می‌کند خریداران سکه افزایش پیدا می‌کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا