اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۲۰ آذر ۱۴۰۰

اونس جهانی طلا در بازار امروز ۱۷۸۳ دلار اعلام شد. قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد پنجشنبه ۱۸ آذر یک میلیون و ۳۱۵ هزار تومان معامله شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت اونس جهانی طلا با ثبات تقریبی قیمت امروز شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در بالاترین نرخ ۱۷۸۳ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۸۲ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۳۱۵ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۳۱۱ ثبت شده است.

قیمت سکه امروز به ۱۳ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان رسید.

قیمت نیم‌سکه امروز شش میلیون و ۹۲۰ هزار تومان اعلام شد.

قیمت ربع سکه نیز امروز سه میلیون و ۹۲۰ هزار تومان ثبت شد.

قیمت طلا و سکه

آینده طلای جهانی

با کاهش نگرانی‌ها درباره سویه «اومیکرون» ویروس کرونا، بهای اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی دچار نوسان شد. از طرف دیگر، انتظار می‌رود فدرال‌رزرو سیاست‌‌‌های پولی سختگیرانه‌تری را برای کنترل تورم اعمال کند که به نوبه خود بر روند قیمت طلای جهانی فشار نزولی ایجاد خواهد کرد.

با این حال، این فلز گرانبها روز گذشته تا ساعت۲۰ به وقت تهران به ۱۷۸۶ دلار به ازای هر اونس رسید. دلار معامله شد. اگر پیش‌بینی کارشناسان از تورم ۸/۶درصدی آمریکا پس از انتشار آمارهای اقتصادی این ماه درست باشد، به این معنی است که ایالات‌متحده یکی از تورم‌‌‌های شدید خود را تجربه خواهد کرد که در این شرایط سیاست‌های قبلی فدرال‌رزرو برای بهبود اقتصاد و اشتغال زیر سوال خواهد رفت. طی ماه‌‌‌های گذشته به طور کلی، داده‌های تورم ایالات‌متحده میزان بالاتری از پیش‌بینی اقتصاددانان را نشان دادند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا