اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز چهارشنبه یک میلیون و ۳۰۴ هزار تومان اعلام شد. قیمت سکه در بازار امروز ۱۳ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان ثبت شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت اونس جهانی طلا امروز چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در بالاترین با کمی کاهش نرخ ۱۷۷۳ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۶۷ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۳۰۴ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۹۸ ثبت شده است.

قیمت سکه امروز با روندی افزایشی به ۱۳ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان رسید.

قیمت نیم‌سکه نیز شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ثبت شد.

قیمت ربع سکه نیز سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شد.

قیمت جهانی طلا و نرخ سکه 24 آذر 1400

کاهش اونس طلای جهانی

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه در واکنش به عوامل متضاد، از جمله بازده پایین‌‌‌تر اوراق قرضه و دلار قوی‌‌‌تر، کاهش را شاهد بود.

ارزش دلار در معاملات روز گذشته قوی‌‌‌تر شد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌‌‌تر کرد؛ اما بازده اوراق خزانه آمریکا در نزدیکی پایین‌‌‌ترین رکورد یک‌هفته اخیر ماند.

به گفته کارشناسان، قیمت طلا در شرایط بسیار نامعلومی قرار دارد، با این حال توان صعودی خود را حفظ کرده است.

آنها معتقدند، تا زمانی که طلا محدوده فعلی خود را از دست ندهد، شانس صعود خواهد داشت.

نگرانی‌های ناشی از سویه اومیکرون در کنار احتیاط حاکم بر بازار پیش از برگزاری جلسه فدرال‌رزرو باعث شده است تا روند صعودی قیمت طلا کند شود.

با این حال، قیمت‌ها منتظر نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکاست و دیروز تا ساعت۲۰و۴۰دقیقه به وقت تهران به۱۷۷۵دلار رسید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا