اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۲۴ مهر ۱۴۰۲/ کاهش قیمت و افزایش حباب سکه

قیمت طلا و سکه امروز روند کاهشی دارد اما حباب بیشتر قطعات سکه افزایشی است. امروز دلار و انس جهانی نیز نزولی هستند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز، دوشنبه ۲۴ مهر تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه روند کاهشی دارد. امروز قیمت طلا و سکه گرمی به کانال پایین‌تر رفته است. قیمت سکه تمام و دیگر قطعات سکه نیز در همان کانال پیشین روند کاهشی دارد. اما حباب قطعات سکه غیر از گرمی، افزایشی است. امروز قیمت دلار و طلای جهانی نیز روند کاهشی دارد. البته طلای جهانی همچنان در کانال ۱۹۰۰ دلاری است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و دو میلیون و ۳۶۷ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شود که حدود ۴۰ هزار تومان کمتر از روز گذشته است. طلا روز گذشته در کانال دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی نوسان داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۲۸ میلیون و ۳۹۴ هزار تومان است؛ حدود ۳۰۷ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز گذشته.

همچنین نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز حدود ۲۹۷ هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود ۲۵ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۱۲۲ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۶۷۷ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی با حدود ۹۹ هزار تومان افزایش نیز امروز به حدود دو میلیون و ۶۵۴ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه و طلا دوشنبه 24 مهر
قیمت سکه و طلا ۲۴ مهر ۱۴۰۲

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در سومین روز هفته، نیم سکه در روندی کاهشی با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می‌شود؛ ۱۰۰ هزار تومان کمتر از دیروز. حباب نیم‌ سکه اما با ۱۱۱ هزار افزایش به چهار میلیون و ۴۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین امروز ربع سکه، نیز روند نزولی دارد وبا نرخ ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این رقم ۱۰۰ هزار تومان از روز گذشته کمتر است. اما حباب ربع سکه با هشت هزار تومان افزایش قیمت به چهار میلیون و ۷۲۰ هزار تومان رسیده.

سکه گرمی نیز ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه نیز ۴۹ هزار تومان کاهش داشته و به سه میلیون و ۱۰۲ هزار تومان رسیده است.

هر مثقال طلا نیز با ۱۸۰ هزار تومان کاهش، با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۳۶ هزار تومان معامله می‌شود.

کاهش قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا، بر خلاف روزهای گذشته، کاهشی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی منفی دارد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۲.۰۶ درصد افت قیمت را تجربه کرده است.

امروز نیز قیمت طلا با بازگشایی بازارهای جهانی روند نزولی دارد. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود ۱,۹۱۴ دلار رسیده، این به معنای افت حدود ۰.۵۷ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه، امروز روند نزولی دارند. قیمت دلار نیز به حدود ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان رسیده است. همچنین قیمت انس بعد از حدود ۴ درصد رشد قیمت، همزمان با بازگشایی بازارهای جهانی کاهشی است. این مسائل، در کنار تخلیه هیجانات اخیر در بازار، حتی باعث بازگشت طلای ۱۸ عیار به کانال دو میلیون و ۳۰۰ هزار نیز شده است.

در همین راستا محمد کشتی‌آرا فعال اقتصادی و کارشناس بازار طلا و جواهر با اشاره به تناسب روند عرضه و تقاضا در بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: ‌«روند رشد انس جهانی طلا در روزهای گذشته و کاهش قیمت دلار منجر به ایجاد ثبات در بازار فلز زرد شده است.»

وی در خصوص تاثیر رخدادهای منطقه بر بازار طلا و سکه گفت‌: «این تحولات اثر هیجانی کوتاه‌مدتی بر بازار فلز زرد داشت. اما در روزهای جاری با توجه به کنترل قیمت دلار و تثبیت شرایط اقتصادی کشور، شاهد برگشت قیمت طلا و سکه بودیم.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا