اقتصادی

قیمت طلا و سکه تا پایان سال به چه سمتی می‌رود؟

قیمت دلار امروز ثابت بود و همین مساله سبب ثبات در بازار طلا و سکه شد. اما آیا این روند در بازار حفظ می‌شود و بازار طلا و سکه روی آرامش را می‌بیند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت سکه امامی امروز ۲۸ خرداد ماه به ۲۹ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. قیمت طلا هم گرمی دو میلیون و ۳۶۰ هزار تومان بود.

قیمت سکه بهار آزادی ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. قیمت نیم سکه هم ۱۵ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان معامله شد و ربع سکه هم به قیمت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه گرمی هم در میانه روز به ۶ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان رسید.

با وجود ثبات قیمتی در بازار ارز، قیمت طلا و سکه اندکی افزایش داشت و قیمت انواع سکه حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بیشتر شد. اما بازار در مقایسه با روزهای دیگر نوسان کمتری داشت. چراکه در روزهای گذشته قیمت سکه یک تا یک و نیم میلیون تومان افزایش یافته بود و نوسان قیمت سکه بالا بود.

اما آیا آرامش به بازار طلا و سکه بر می‌گردد؟ قیمت دلار در دو هفته گذشته نوساناتی داشته اما در مجموع در محدوده ۴۸ تا ۴۹ هزار تومان در نوسان بوده است. نوسانی که چندان بر قیمت طلا اثر نداشته اما قیمت سکه را به میزان قابل توجهی دچار نوسان کرده است.

سوالی که در بازار وجود دارد این است که آیا این نوسان ادامه دارد؟ پاسخ این سوال به قیمت دلار بستگی دارد و قیمت دلار هم وابسته به اخبار سیاسی است که شنیده می‌شود. البته کارشناسان معتقدند که اگر توافق به نتیجه برسد این احتمال وجود دارد که قیمت دلار تا پایان سال در محدوده ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان ثابت می‌ماند. از طرف دیگر گفته می‌شود که قیمت دلار فعلا در فاز استراحت است و اصولا در نیمه نخست سال قیمت دلار جهش خاصی ندارد. اگر قرار بر تغییر فاز دلار باشد، این تغییر از نیمه دوم سال خود را نشان می‌دهد. یعنی زمانی که کسری بودجه دولت هویدا شده و تاثیر خود را بر اقتصاد می‌گذارد.

بنابراین پیش بینی می شود که فعلا قیمت دلار و طلا و سکه تغییر چندانی نداشته باشد، مگر اینکه خبر برجامی خاصی به بازار برسد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا